مورایس مسلمان شد

ساعت 09:46 شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان اعلام کرد مسلمان و شیعه شده است.


 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان اصفهان در دومین فصل حضورش در این باشگاه به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد. مورایس این موضوع را بعد از پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی  جام حذفی مقابل تیم آبی پوشان جنوب اعلام کرد.
 مربی پرتغالی از دوستان نزدیک مورینیو مربی مشهور پرتغالی و کریس رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان  است او در باشگاه هایی بزرگی چون پورتو، بنفیکای پرتغال، اینترمیلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا ، الهلال عربستان، چونبوک موتورز ژاپن مربیگری کرده است.
او زمانی که در اروپا زندگی می‌کرده است، در یک تصادف به کما می‌رود و پس از بهبودی ... شرایط معنوی ایشان تغییر می‌کند و نوع نگاه به زندگی یا جهان متفاوتی پیدا می‌کند.
در یک مقطع از زمان این مربی به مسئولان باشگاه سپاهان مراجعه کرد و گفت من می‌خواهم مسلمان شوم و باید چکار کنم؟ 
در ابتدای امر عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای ایشان توضیح داده شد و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف ایشان به اسلام فراهم گردید و به لطف خدا ایشان در محضر یکی از علما شهادتین را به زبان جاری ساخت و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردید.
بلافاصله یک وکیل حاذق برای انجام امور قانونی تشرف ایشان به اسلام به کار گمارده شد و او  طی یک فرآیند چند ماهه این اقدامات را انجام داد.
لازم به ذکر است که به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات ایشان را برعهده دارد. بدیهی است که برای رعایت تمام احکام شرعی، برای کسانی که به دین اسلام مشرف می شوند، باید اصل استدراج را مدنظر قرار داد و به تدریج موارد لازم را منتقل نمود.