نگاهي به ديدارهاي هفته سيزدهم ليگ برتر

ساعت 01:01 سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲

مسابقات هفته سيزدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود و آخرين بازي هفته نيز روز شنبه بين دو تيم استقلال و نفت تهران برگزار مي‌شود.به گزارش فارس، نگاهي به ديدارهاي روز پنجشنبه و جمعه مي‌اندازيم؛
ذوب آهن - صباي قم: ديدار دو مربي با اخلاق‌هاي متفاوت
مديران باشگاه ذوب آهن بارها حمايت خود را از لوکا بوناچيچ اعلام کرده‌اند و اين بار نوبت اين مربي کروات است که با يک برد پاسخ حمايت‌ها را بدهد. صباي قم هم که در 10 روز گذشته و بعد از تساوي خانگي مقابل پرسپوليس روزهاي نسبتا آرامي! را پشت سرگذاشت و محمد مايلي‌کهن در اين مدت تا توانست مصاحبه کرد و حرف‌هايش را در مورد پشت پرده فوتبال ايران هر روز صريح‌تر از روز گذشته بيان کرد. از شرط‌‌بندي برخي گرفته تا ارتباط برخي از مربيان با نمايندگان، اکنون بايد ديد که ديدار اين دو مربي با اخلاق‌هاي متفاوت به نفع چه کسي به پايان مي‌رسد؟ آيا شاگردان مايلي‌کهن مي‌توانند در اصفهان به برد برسند يا اينکه تيم بوناچيچ به پيروزي مي‌رسد؟
ملوان - گسترش فولاد تبريز؛ عبور ملوان از بحران؟
قوي سپيد انزلي شرايط خوبي ندارد و بدترين دوران خود را با مربي خارجي پشت سر مي‌گذارد. اسکوچيچ که يک‌بار از سوي مديران باشگاه کنار گذاشته شد اکنون همچنان هدايت ملوان را بر عهده دارد و هيئت مديره باشگاه به اولين مربي خارجي خود فرصت ديگري داده است. ملوان بايد در اين بازي خانگي سه امتياز را بگيرد تا شايد از بحران عبور کند.
هرچند حريف آنها تيم شگفتي‌ساز گسترش فولاد تبريز است تيمي که بسيار خوب بازي مي‌کند و در اولين حضورش در ليگ برتر در رده ششم قرار گرفته است. اسکوچيچ اگر دوست دارد همچنان سر کار باشد بايد تيم برادران خطيبي را شکست بدهد، کاري که بسيار دشوار به نظر مي‌رسد. ملوان اگر در اين بازي هم امتياز از دست بدهد همچنان قعرنشين ليگ خواهد بود و شايد فقط بالاتر از مس بتواند در رده پانزدهم بايستد.
استقلال خوزستان - راه آهن سورينت؛ ديدار پولدارها
دو تيم از نظر مالي شرايط ايده‌آلي دارند اما در جدول ليگ روزگارشان خوش نيست. آبي‌هاي اهوازي در رده يازدهم هستند و راه آهن بر روي پله سيزدهم قرار گرفته است. بايد ديد ويسي در تعطيلات 10 روزه ليگ چقدر توانسته نقاط ضعف تيمش را برطرف کند و آيا مي‌تواند تيم منصور ابراهيم‌زاده را در خانه شکست بدهد يا اين راه آهن است که از استقلال امتياز مي‌گيرد.
مس کرمان - فجرسپاسي؛ جدال منحصر به فرد و شش امتيازي قعر جدولي‌ها
اين بازي يک ديدار منحصر به فرد در فوتبال است ديداري که سرمربي تيمي بعد از چند هفته رقيب تيمش شده است. محمود ياوري که ليگ سيزدهم را با مس آغاز کرد و شناخت خوبي از اين تيم دارد و تلاش مي‌کرد آن را از انتهاي جدول جدا کند اکنون با فجر مي‌خواهد مس را همچنان در انتهاي جدول ليگ نگه دارد. مس ضعيف‌ترين خط حمله ليگ را دارد و اگر پرويز مظلومي بتواند فجرسپاسي را در کرمان شکست بدهد در آن‌صورت باز هم در انتهاي جدول باقي مي‌ماند اما به روزهاي آينده اميدوار خواهد شد مگر اينکه بتواند بيش از سه گل به فجر بزند تا به رده پانزدهم صعود کند! البته به شرط شکست خانگي ملوان.
سايپا - سپاهان؛ نبرد زرد و نارنجي
نارنجي‌پوشان کرجي مي‌خواهند همچنان رتبه تک رقمي خود را در ليگ برتر حفظ کنند و آنها يک ديدار معوقه مقابل استقلال هم دارند، فيرات مي‌خواهد يک فصل رويايي را براي سايپا رقم بزند. بنابراين سايپايي‌ها مي‌خواهند سپاهان را شکست بدهند. از سويي ديگر زرد پوشان اصفهاني که مديرعاملش تغيير کرده و شانس صدرنشيني در ليگ برتر را دارند دوست ندارند اين فرصت عالي را از دست بدهند. سپاهان در صورت شکست فولاد در تبريز مقابل تراکتورسازي مي‌تواند به صدر جدول برسند و بعد از هفته‌ها صدر جدول را زرد رنگ کنند. بنابراين دو تيم انگيزه فراواني براي برد دارند و مي‌توان انتظار يک برد زيبا را در کرج داشت.

تراکتورسازي - فولاد خوزستان؛ فينال شش امتيازي ليگ

ديدار شش امتيازي و فينال گونه نيم‌فصل اول از راه رسيد. فولاد که هفته قبل در خانه مقابل نفت تهران شکست خورده مي‌خواهد براي جبران آن باخت و همچنين حفظ صدرنشيني به ميدان بيايد. شاگردان فرکي فقط امتياز مي‌خواهند و قرمزپوشان تبريزي هم با انگيزه برد وارد ميدان مي‌شوند. اين بازي آنقدر حساس است که مجيد جلالي و برخي از مربيان فولاد در روزهاي گذشته عليه يکديگر مصاحبه کردند.
فرکي مي‌داند کار سختي مقابل تماشاگران پرشمار و پرشور تبريزي دارد ولي اگر بتواند از تراکتورسازي يک امتياز هم بگيرد صدر جدول را حفظ کرده است اما جلالي دوست ندارد فرصت صدرنشين شدن در تبريز را از دست بدهد. بنابراين اوج هيجان فوتبال و ليگ برتر در تبريز است. تب فوتبال در اين شهر به بالاترين درجه خود مي‌رسد.
پرسپوليس - داماش گيلان؛ سرخپوشان دوم مي‌شوند؟
سرخپوشان تهراني بعد از تساوي پر سر و صدا مقابل صباي قم در اين هفته شانس رسيدن به رده دوم ليگ برتر را دارند و به هيچ عنوان نمي‌خواهند اين فرصت ايده‌آل را از دست بدهند. البته سپاهان و تراکتورسازي نيز نبايد پيروز شوند و مساوي آنها مقابل حريفان به سود شاگردان دايي است با اين حال داماش گيلان حريفي به آساني آب خوردن نيست و سرخپوشان مي‌دانند که براي عبور از تيم سختکوش و جوان گيلاني بايد تلاش زيادي انجام بدهند. به خصوص اينکه در هفته گذشته بدون ملي‌پوشان خود تمرين کرده‌اند. داماش اما تمام نفراتش را در اختيار داشته و شاگردان ناظمي نشان داده‌اند که مقابل تيم‌هاي بزرگ خيلي خوب بازي مي‌کنند. داماش براي رسيدن به رتبه ششمي تلاش مي‌کند ولي شايد آبي‌پوشان رشتي در تهران مقابل پرسپوليس نتوانند به اين آرزوي خود برسند.
برنامه مسابقات و اسامي داوران به شرح زير است:
پنجشنبه 25/7/92
ذوب آهن- صباي قم در ساعت 15و 45 دقيقه ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
قاسم واحدي – بابک داوري – بهروز برون – جواد شرفي – ناظر: محمد رضا فلاح
ملوان- گسترش فولاد ساعت 15و 45 دقيقه در ورزشگاه تختي انزلي
البرز حاجي‌پور – عليرضا ايلدروم – محمد راهي – محمد ملکي – ناظر: ابوطالب طاهريان
استقلال خوزستان - راه‌آهن در ساعت 17 در ورزشگاه تختي اهواز
بيژن حيدري – حسن يوسفي – حمزه علي سليمي – فرشيد افشار – ناظر : حسين عسگري
جمعه 26/7/92
مس کرمان- فجرسپاسي- ساعت 15و 30 دقيقه ورزشگاه امام علي کرمان
يدالله جهانبازي – محمدرضا منصوري – علي اکبر عظيم پور – رضا عادل – ناظر: حاتم بک‌پور
سايپا- سپاهان ساعت 15 و 45 دقيقه ورزشگاه انقلاب کرج
حسين زرگر – سعيد زارع – بهرام کياني – رسول رهبرفام – ناظر: حيدر شکور
تراکتورسازي - فولاد خوزستان ساعت 15 و 45 دقيقه در ورزشگاه يادگار امام تبريز
تورج حق‌وردي – علي ميرزابيگي – محمد عطايي – غلامرضا جباري – ناظر: مسعود عنايت
پرسپوليس - داماش- ساعت 18 ورزشگاه آزادي
شاهين حاج بابايي – رضا سخندان – مهدي الوندي – حسن اکرمي – ناظر: نويد مظفري
شنبه 27/7/92
نفت تهران – استقلال – ساعت 15:45 دقيقه تختي تهران
عليرضا فغاني – محمدرضا ابوالفضلي – مصطفي فراهاني – موعود بنيادي فر – ناظر: محمد پيروزرام