تاج: می‌توانیم ورزشگاه‌های دارای نمره A را به 12عدد برسانیم

ساعت 01:01 سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: اگر 5 ورزشگاه ما بتوانند نمره A آسیا را بگیرند تعداد ورزشگاه‌هایمان به عدد 12 می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، مهدی تاج در مورد جلسه امروز با نمایندگان AFC گفت: امروز نماینده مالی تعیین سهمیه و برنامه‌ریزی AFC در این جلسه حضور داشتند، آنها به درخواست ما به ایران آمدند تا از 5 ورزشگاه ایران بازدید کنند که اگر آنها تأیید شوند و بتوانند نمره A آسیا را بگیرند صاحب 12 ورزشگاه با این نمره می‌شویم که قطعا سهمیه ایران را در لیگ قهرمانان آسیا به 4 تیم افزایش می‌دهد و در غیر این صورت همان 3.5 سهمیه را  خواهیم داشت.

وی افزود: آنها برای بررسی مدارکی که سال گذشته ارسال کردیم آمدند تا ببینند باشگاه‌های ما هیئت‌مدیره، مجمع، ثبت تجاری و ... دارند یا نه.پیش‌بینی ما این است که دو ورزشگاه رشت، یک ورزشگاه اهواز، ورزشگاه بندرعباس و دستگردی بتوانند استانداردهای لازم را ارائه کرده و با پیگیری‌هایی که انجام شده نمره A آسیا را دریافت کنند. وقتی این 5 ورزشگاه به آن 7 ورزشگاه دارای نمره A اضافه شوند ما 12 ورزشگاه با این امتیاز داریم که این می‌تواند شرایط خوبی برای میزبانی ما در جام ملت‌های آسیا به وجود بیاورد البته حضور این کارشناسان ربطی به میزبانی جام ملت‌های آسیا ندارد.

رئیس سازمان لیگ در مورد تعلیق داوران و برخی افراد از سوی کمیته منشور اخلاقی عنوان کرد: اتفاقاتی مثل رشوه و غیره در فوتبال وضعیتش بهتر از پدیده‌های اجتماعی دیگر است و نباید این موضوع سیاه‌نمایی شود. دوست ندارم دو نفر یکدیگر را بزنند و به جان هم بیفتند، نباید فوتبال را به این شکل نشان دهیم، البته هر چیز که در آن پول و برد و باخت وجود دارد دچار چنین مشکلاتی می‌شود. کمیته اخلاق خود را باید بر اساس قوانین فیفا تشکیل دهیم، چند حقوقدان در این کمیته قرار گیرند و از تجربه آیت‌اللهی و علیپور نیز استفاده شود تا شرایط را بهتر کنیم.

وی تأکید کرد: در مورد سازمان لیگ مرتضی کریمی که اعلام کرده بود شخصی در سازمان لیگ تخلف کرده است من شکایت کردم و حالا او به دنبال عفو است و می‌گوید این حرف‌ها را طبق شنیده‌ها زده است، این مسئله را قبول ندارم که یک فرد به خاطر چیزی که شنیده تهمت بزند و باید به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ی