رویارویی تیم فوتبال ایران و آمریکا اردیبهشت یا خرداد

ساعت 01:01 شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲

یک سایت آمریکایی عنوان کرد تیم‌های ملی فوتبال ایران و ایالات متحده آمریکا در ماه اردیبهشت یا خرداد با یکدیگر روبرو می‌شوند.

این پایگاه خبری نوشت اگر گزارش‌ روزنامه گازتا ایتالیا صحت داشته باشد، ایران و آمریکا موافق حضور در تورنمنتی چهارجانبه هستند که به میزبانی ایالات متحده انجام خواهد شد.

مطابق این گزارش دو تیم از اروپا و آمریکای جنوبی در کنار تیم کارلوس کی‌روش و یورگن کلینزمان در این جام شرکت می‌کنند.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به همین خاطر به روزنامه گازتا گفته است: ما درخواستی از فدراسیون فوتبال آمریکا دریافت کردیم که در تورنمنتی با حضور تیم‌های ملی دو کشور حاضر باشیم.

*مکان برگزاری مسابقات

در این مصاحبه کفاشیان نگفت که چه زمان و کجا این تورنمنت انجام خواهد شد. اما چند تیم ملی با توجه به انجام یکسری دیدارهای آماده‌سازی قبل از حضور در جام جهانی در خاک آمریکا در ماه مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد ) برنامه دارند که به نظر می‌رسد چنین تورنمنتی در یکی از ماه‌های یادشده انجام خواهد شد.

*تعریف از تیم ایران

این سایت در مورد تیم ایران نکات قابل توجهی نیز مطرح کرده است. به عنوان مثال گزارش کرد که ایران بهترین تیم یک دهه اخیرش را دارد که با برتری بر کره جنوبی، راحت برای مسابقات جام جهانی برزیل در گروهش‌ انتخاب شد. بخش اعظم موفقیت این تیم با اتکا به خط دفاع بزرگ بود که در 8 مسابقه تنها 2 گل دریافت کرد که این رکورد در سطح آسیا تاکنون سابقه نداشت و باعث شد تیم کی‌روش به رده 48 رنکینگ فیفا برسد.

*2 بازی قبلی

پایگاه خبری مذکور همچنین در مورد سابقه رویارویی تیم‌های ملی  دو کشور نیز به مخاطبین خود اطلاعاتی اینچنین داده است: ایران و آمریکا تاکنون 2 بار مقابل هم قرارگرفته‌اند که در جام جهانی 1998 ایران برنده شد و دو سال بعد از آن در آمریکا، در جدالی دوستانه در ورزشگاه روزبول مساوی کردند. در صورتی که این بار تیم‌های دو کشور مقابل هم قرار گیرند، چنین رویارویی تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار خواهد گرفت و این موضوع مطرح خواهد شد که ورزش چگونه می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند