قانون گل زده درخانه حريف در وقت اضافه اجرا نمي شود

ساعت 01:01 یک شنبه ۷ مهر ۱۳۹۲

معاون ارتباطات باشگاه استقلال گفت: طبق استعلام از كنفدارسيون فوتبال آسيا گل زده در خانه حريف در وقت اضافه امتياز ويژه محسوب نمي شود.

به دنبال شايعاتي كه طي روهاي گذشته در محافل مختلف شكل گرفت، پس از استعلام معاون ارتباطات باشگاه استقلال از كنفدارسيون فوتبال آسيا و همچنين طبق آئين نامه از قبل اعلام شده مسابقات ليگ قهرمانان آسيا قانون گل زده در خانه حريف در وقت اضافي در ليگ قهرمانان آسيا اجرا نمي شود.
محمد نوري فر، در اين مورد گفت:طبق استعلام از عضو ايراني كميته مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و مرور قوانين مسابقات، بند ذكر شده قانون در اين مورد مي گويد كه گل زده در خانه حريف در وقت اضافه امتياز ويژه محسوب نمي شود. البته ما اميدواريم كه در همان وقت قانوني به نتيجه مطلوب دست يابيم اما جهت رفع نگراني هواداران اين استعلام انجام گرفت.

*** گزارشي از حضور استقلال در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي آسيايي
باشگاه استقلال گزارشي را درباره تمام حضورهاي استقلال در مرحله نيمه نهايي رقابتهاي آسيايي منتشر كرد.
درحالي كه بعد از پيروزي دو بر يك استقلال مقابل بوريرام تايلند، همه از هفتمين حضور استقلال در نيمه نهايي حرف مي زدند اما واقعيت اين بود كه با احتساب دو حضور استقلال در نيمه نهايي هاي جام در جام قاره، اين براي نهمين بار بود كه استقلال به جمع ۴ تيم نهايي رسيده بود.
در ۸ مرتبه قبلي، استقلال ۴ بار به فينال رسيده (شامل دو قهرماني و دو نايب قهرماني) و ۵ بار هم موفق به عبور از اين مرحله نشده است. (شامل دو مقام سومي و دو مقام چهارمي).

* ۱۳۴۹
در اولين دوره برگزاري جام باشگاه هاي آسيا، استقلال از گروه هامن من لبنان و سلانگور مالزي صعود كرد و به نيمه نهايي رسيد. در اين مرحله، شاگردان رايكوف با دو گل جواد قراب و غلام حسين مظلومي موفق به شكست دادن مدان اندونزي در ورزشگاه امجديه شدند و به فينال رسيدند. در فينال هم با گلهاي مسعود معيني و غلام وفاخواه، استقلال دو بر يك هاپوئل را برد و قهرمان شد.

* ۱۳۵۰
استقلال در دومين حضور آسيايي اش هم موفق شد بالاتر از هم گروه هايش شامل پليس عراق، ارتش كره شمالي، پيراك مالزي و العربي كويت راهي نيمه نهايي شود. اين بار اما شاگردان رايكوف در نيمه نهايي و در تايلند با دو گل به پليس عراق باختند و به فينال نرسيدند. استقلال در بازي رده بندي، ارتش كره جنوبي را برد و سوم شد.

* ۱۳۷۰
استقلال در سومن مرتبه حضورش در جام باشگاه هاي آسيا، براي دومين بار قهرمان شد. تيم پورحيدري از السد قطر، ۲۵ آوريل كره شمالي، فارمرز بانك تايلند و محمدان بنگلادش گذشت و به نيمه نهايي رسيد. در اين مرحله هم با گلهاي عباس سرخاب و شاهرخ بياني موفق شد پلي تاجاياي اندونزي را در داكار شكست داده و به فينال برسد. برتري دو بر يك مقابل ليائونينگ چين با گلهاي رضا حسن زاده و صمد مرفاوي هم پاياني بود بر حضور استقلال با قهرماني.

* ۱۳۷۱
استقلال باز هم براي دفاع از عنوان قهرماني تا مرحله آخر بالا آمد ولي نايب قهرمان شد. الهلال يمن، الهلال عربستان و پيونگ يانگ كره شمالي نتوانستند ترمز استقلال را بكشند و شاكردان پورحيدري به نيمه نهايي در قطر و مقابل الريان رسيدند. استقلال كه يك بر صفر از حريفش عقب بود و به واسطه اخراج شاهرخ بياني، ده نفره بازي مي كرد به بازي برگشت و با گلهاي عباس سرخاب و عبدالعلي چنگيز در وفت هاي اضافه برنده و راهي فينال شد. در فينال اما به الهلال در ضربات پنالتي باخت.

* ۱۳۷۵
استقلال با گذشتن از سد نوفباخور ازبكستان و اوردوباسي قزاقستان در مجموع دو بازي رفت و برگشت به جمع ۴ تيم پاياني در رياض رسيد. در نيمه نهايي و در ضربات پنالتي به الهلال باخت و به جاي فينال به بازي رده بندي رفت. در اين مرحله هم با يك گل از اولسان هيونداي كره جنوبي شكست خورد و چهارم شد.

* ۱۳۷۸
استقلال با عبور از سد نيروي هوايي عراق، الهلال عربستان، العين امارات و كوپكتداق تركمنستان به جمع ۴ تيم پاياني رسيد. در نيمه نهايي و در ورزشگاه آزادي با گل وقت هاي اضافه علي موسوي، ۴ بر سه داليان چين را برد (سه گل قبلي را محمود قكري، علي موسوي و عليرضا اكبرپور زده بودند) و به فينال رفت. در بازي نهايي اما گل سيروس دين محمدي نتوانست دو گل بازيكنان جوبيلو ايواتا را جبران كند و استقلال نايب قهرمان شد.

* ۱۳۷۹
باز هم استقلال به جمع ۴ تيم پاياني جام در جام رسيد ولي اين بار در جده. در نيمه نهايي محمد نوازي و احمد مومن زاده براي استقلال گل زدند ولي درنهايت الشباب عربستان ۳ بر دو برنده شد. در بازي رده بندي هم استقلال ۳ بر يك به شيميزو اس پالس ژاپن باخت و چهارم شد.

* ۱۳۸۱
آخرين حضور استقلال در يك نيمه نهايي آسيايي مقابل همين تيمي كه امسال استقلال براي رسيدن به فينال پيش رو دارد. استقلال در آزادي و در روزي كه باران عجيبي در تهران مي باريد، فقط يك گل با ضربه يدالله اكبري به آليانگ ال جي كره جنوبي زد، محمد نوازي يك پنالتي هدر داد، استقلال دو بر يك باخت و باران، آرزوهاي مان را شست و برد. در نيمه نهايي هم شاگردان پورحيدري با نتيجه ۵ بر دو نسف قرچي را شكست دادند و سوم شدند.