توضیح سازمان لیگ در مورد میزبانی سایپا در دور رفت رقابتهای لیگ برتر

ساعت 01:01 یک شنبه ۷ مهر ۱۳۹۲

روز شنبه ششم مهرماه در خروجی برخی از سایت ها ،خبری با عنوان « اعتراض سایپا به برنامه ریزی سازمان لیگ » منتشر شد که روابط عمومی سازمان لیگ در این باره توضیحاتی به شرح ذیل ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، 1-قرعه کشی برای تعیین میزبان و میهمان رقابت های این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، در حضور نمایندگان  تیم ها برگزار شد که بر  اساس آن تیم فوتبال سایپا در هفته های دوم، چهارم، ششم، نهم و یازدهم میزبان و در هفته های اول، سوم،پنجم،هفتم،هشتم و دهم میهمان اعلام شد.
2-بنا به ضرورت چرخش جدولی در مسابقات رفت و برگشت به جز دو تیم در هر جدول بقیه تیم ها باید دو هفته پی در پی در دور رفت میزبان و یا مهمان باشند که این مهم در دور برگشت برعکس خواهد شد که تیم سایپا در هفته های هفتم و هشتم دور  رفت میهمان و در هفته های بیست و دوم و بیست و سوم از دور برگشت میزبان خواهد بود.
3- سایپا دربازی هفته نهم در مقابل تیم نفت تهران به عنوان میزبان تعیین شده بود که این دیدار  با رای کمیته استیناف ( کسر یک امتیاز لغو و به یک بازی در زمین بی طرف تبدیل گردید ) در استادیوم  بی طرف (تختی تهران) برگزار شد.
4- درهفته یازدهم از دور رفت سایپا باید از استقلال تهران  در کرج میزبانی می کرد که این بازی به علت حضور نماینده کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.
با این توصیف سازمان لیگ برنامه های خود را طبق جدول قرعه کشی و بر اساس تقویم ارائه شده و با رعایت مقررات اجرایی و انصاف اعلام و اعمال کرده است.
لازم به ذکر است در دوره های گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، تیمهای راه آهن، سایپای کرج و نفت تهران در بازی هایی که میزبان تیم های استقلال و پرسپولیس بودند در ورزشگاه  آزادی به میدان می رفتند، اما امسال با همت سازمان لیگ این سه باشگاه فرصت پیدا کردند در شرایط میزبانی بازهای خود را مقابل این دو تیم در ورزشگاه مورد نظرشان برگزار کنند.