بر بال رادیو ورزش؛ صدای افتخار

ساعت 15:39 چهار شنبه ۷ تیر ۱۴۰۲

رادیو ورزش سالهاست که رسالتی جز انتقال سریع اما دقیق اخبار با رویکردی، شرافتمندانه و مبتنی بر واقعیت برای خودش تعریف نکرده و برای همین به دل مردم می‌نشیند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  احسان محمدی-رادیو رسانه محجوب. شاید هم‌نشینی همین سه واژه کنار همدیگر برای توصیف رسانه‌ای که بی‌هیاهو کنار مردم است کفایت کند. «رادیو ورزش» سالهاست که رسالتی جز انتقال سریع اما دقیق اخبار با رویکردی، شرافتمندانه و مبتنی بر واقعیت برای خودش تعریف نکرده و برای همین به دل مردم می‌نشیند.

روزانه میلیون‌ها ایرانی در گوشه گوشه کشور، ضربان قلب‌شان را با رادیو ورزش کوک می‌کنند. این رسانه‌ای است که اجازه خیالپردازی به ما می‌دهد، وقتی با صدای پخته گزارشگران باتجربه و دانسته‌های به روز جوانترها روایتگر مسابقات ورزشی در تمامی رشته‌ها می‌شوند، ما باید چهره مصمم ورزشکاران، عطش مربیان برای کسب موفقیت، زمین مسابقه، سکوهای تب‌آلود و ... را تصور کنیم. کلمه‌ها، فریادها و موسیقی چیزی است که بر بال آن سوار می‌شویم تا از ورزش ایران و جهان خبردار شویم. این جادوی «رادیو ورزشی» هاست که تجربه لذت بردن از ورزش با گوش را اختراع کرده اند!

هشتم تیرماه سال ۱۳۷۸، مقارن با سالروز میلاد پر برکت رسول اکرم (ص) شبکه رادیویی ورزش به صورت ۱۲ ساعت کار خود را در دو نوبت صبح و بعدازظهر آغاز کرد اما استقبال چنان بالا رفت که حالا 24 ساعت شبانه روز قاصد اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌های دقیق شده‌اند. این موفقیت و محبوبیت محصول تلاش چهره‌هایی است که کمتر کسی در خیابان آن‌ها را می‌شناسد اما صدایشان گوش‌نواز است و یادآور خاطرات مسابقات شورانگیز، از جام جهانی تا المپیک، از مسابقات آسیایی تا لیگ‌های داخلی ....

در عصری که تلویزیون این همه شبکه نداشت، شبکه‌های اجتماعی خلق نشده بودند و دسترسی همه به مجلات ورزشی آسان نبود، این رادیو بود که لذت دنبال کردن رقابت‌های ورزشی را به ما داد و بعد که رادیو ورزش به «صدای تندرستی، نشاط و افتخار» تبدیل شد، همه یک انتخاب قابل اعتماد و جذاب داشتیم. ورزش ایران وام‌دار «رادیو ورزش» است.

این نوشتار کوتاه به پاس احترام، تقدیم می‌شود به خانواده محترم و نجیب رادیو ورزش. به نسل جوان، باسواد و به روزی که لحظه‌های کشدار ترافیک را کوتاه و دشواری‌های زندگی را قابل تحمل می‌کنند،  به قدیمی‌هایی که نگذاشتند هیچ طوفانی صدای رادیو ورزش را خاموش کند، به آن‌ها که اسم‌شان در این کوتاه نوشت نیامد اما صدایشان مرزهای ایران را درنوردیده و از خدا برایشان عمر طولانی، صدای گرم و پرشور و سلامتی آرزو می‌کنیم که «تنها صداست که می‌ماند» ... تولد 25 سالگی تان مبارک!