پرسپولیس با برتری پرگل مقابل گل‌گهر صدرنشین ماند

ساعت 23:44 جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

پرسپولیس صدرنشین با سپاهان رقابت سختی برای قهرمانی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، هشت دیدار حساس و سرنوشت‌ساز هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، عصر امروز برگزار شد. در حالی‌که قرار بود تمامی بازی‌ها از ساعت ۱۸ شروع به کار کند اما این اتفاق رخ نداد. بازی‌های که می‌توانست تکلیف قهرمانی و تیم‌های سقوط کننده را تا حدود زیادی مشخص کند.

پرسپولیس صدرنشین با سپاهان رقابت سختی برای قهرمانی دارد. با نتایج به دست آمده، پرسپولیس ۶۳ و سپاهان ۶۲ امتیازی شدند و رتبه‌های اول و دوم را حفظ کردند تا همه چیز برای تعیین قهرمان به هفته پایانی کشیده شود.

در هفته پایانی که روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، پرسپولیس به میهمانی نساجی می‌رود و سپاهان در زمین تیم مس کرمان که در خطر سقوط است بازی خواهد کرد.

در انتهای جدول، نفت مسجدسلیمان سقوط کرد و از بین صنعت‌نفت و مس‌کرمان که هم امتیاز هستند، یک تیم در هفته پایانی سقوط می‌کند.

حساسترین دیدار هفته بیست و نهم در حضور بیش از ۲۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزاری شد و با برتری چهار بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی با حمایت هوادارانشان به برتری رسیدند تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند.

پرسپولیس که کار را با استرس آغاز کرد، در دقایق ابتدایی عملکرد چندان خوبی نداشت و این گل‌گهر بود که حملاتی را طراحی کرد.

کمک پرسپولیس روند بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه ۲۳ واکنش ضعیف فروزان روی شوت سعید صادقی موجب شد تا مهدی ترابی توپ برگشتی تبدیل به گل کند.

در دقیقه ۳۳ ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از فاصله حدودا ۳۰ متری مقابل فروازن به زمین خورد و تبدیل به گل دوم پرسپولیس شد. در دقیقه ۴۵ حمله بازیکنان میزبان و پاس عیسی‌ آل‌کثیر به سعید صادقی رسید و او شوتی با تماشایی از زاویه بسته، توپ را به تور دروازه گل‌گهر دوخت.

سعید الهویی که تیمش عملکرد بسیار ضعیفی داشت در ابتدای نیمه دوم، چهار تعویض همزمان انجام داد. با این حال مهدی ترابی در دقیقه ۴۹ با ضربه چیپ تماشایی یکی از زیباترین گل‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران را زد تا هت‌تریک کند.

در نهایت پرسپولیس با این پیروزی، جمع امتیازات خود را به ۶۳ رساند تا همچنان امید نخست قهرمانی باشد. آنها در هفته پایانی میهمان نساجی هستند.

تیم داوری/ داور وسط: محمدحسین زاهدی‌فر، کمک‌ها: علیرضا ایلدرم و محمدجواد مداح

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آلکثیر

ترکیب گل‌گهر: محسن فروزان، علیرضا آرتا، مسیح زاهدی، شایان مصلح، مهدی تیکدری نژاد، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده لو، نوید عاشوری، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و رضا شکاری