مدیرعامل شرکت برهان مبین: بلیت های جعلی دربی ارتباطی به فدراسیون، سازمان لیگ و سامانه بلیت فروشی نداشته است
ساعت 16:57 دو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت برهان مبین گفت: بلیت های جعلی در یکصدمین مسابقه پرسپولیس و استقلال هیچ ارتباطی به فدراسیون، سازمان لیگ و سامانه بلیت فروشی نداشته است.
کوروش آقابیگی در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص شیوه بلیت فروشی دربی صدم پایتخت اظهار داشت: سامانه بلیت فروشی در روز اول اردیبهشت 1402 برای فروش بلیت مسابقه پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باز شد. با توجه به حساسیت مسابقه ما پیش بینی می کردیم که نفرات زیادی برای خرید بلیت وارد سامانه بلیت فروشی شوند، فقط 15 هزار صندلی برای فروش بلیت در اختیار داشتیم این در حالی بود که در بدو بازگشایی سامانه 300 هزار نفر کاربر آنلاین در سامانه در یک مدت زمان سه ساعته حضور داشتند.
وی افزود: در واقع 15 هزار نفر اولی که وارد سامانه بلیت فروشی شدند مشغول خرید بلیت شدند و سایر نفرات در صف انتظار بودند و پیام هم از طریق سامانه به آنها داده می شد که در صف انتظار هستید. در روز برگزاری مسابقه نیز همکاران ما اطلاع دادند که تعداد زیادی بلیت جعلی در ورزشگاه وجود دارد. این بلیت های جعلی دو نوع بودند یا بلیتی از سامانه خریداری شده بود و از روی آن به تعداد زیاد تکثیر شده بود یا بلیت هایی که از پایه جعلی بودند.
مدیرعامل شرکت برهان مبین تصریح کرد: بلیت های جعلی تکثیر شده به تعداد زیاد بود ولی براساس گیت های ورودی فقط یک نفر که برای اولین بار وارد گیت می شود می تواند با آن بلیت وارد ورزشگاه شود. سایر بلیت های تکثیر شده دیگر قابلیت ورود به ورزشگاه را از گیت ندارند. بلیت های جعلی پایه نیز کلا قابلیت عبور از گیت را ندارند. با این حال متاسفانه تماشاگران زیادی بدون بلیت از طرق مختلف مثل عبور از روی نرده ها و... وارد ورزشگاه شدند این در حالی بود که ما فقط 15 هزار بلیت فروختیم اما حدود 37 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضورداشتند.
آقابیگی در مورد ادعای برخی رسانه ها مبنی براینکه افرادی با دریافت پول از طریق دستگاه های پوز زمینه حضور آنها را در ورزشگاه فراهم می کردند، گفت: این افراد همان نفراتی بوده اند که بلیت های جعلی را به تماشاگران می فروختند و هیچ ارتباطی به سامانه بلیت فروشی یا مسئولان فدراسیون یا سازمان لیگ نداشتند. ما یک کد ملی داشتیم که در روز مسابقه 124 مرتبه تلاش برای ورود به ورزشگاه از طریق گیت ها داشته که در واقع یک بلیت خریداری شده بوده که به این تعداد تکثیر شده است. اطلاعات این بلیت در سامانه ثبت شده است اما فقط یک نفر با آن بلیت می توانسته وارد ورزشگاه شود.
مدیرعامل شرکت برهان مبین با اشاره به قانون عرضه و تقاضا گفت: در همه جای دنیا در مسابقات حساس که تقاضای خرید بلیت زیاد و عرضه محدود است طبیعی است که بازارسیاه بلیت یا بازار بلیت تقلبی ایجاد می شود. در مسابقه پرسپولیس و استقلال نیز به دلیل شرایط ورزشگاه آزادی و اینکه بخش هایی از سکوهای ورزشگاه در دست تعمیرات بود و بخش های از ورزشگاه نیز دچار مشکلاتی بود، عرضه بلیت محدود شد ضمن اینکه برای طبقه دوم ورزشگاه آزادی نیز هیچ بلیت فروشی در این مسابقه انجام نشده بود. فروشندگان بلیت های تقلبی و بازار سیاه دربی هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و سامانه بلیت فروشی ندارند و قطعا نهادهای مربوطه با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهند داد.
اخبار سایر رسانه ها |