پولادگر: تیم ملی کشورمان حضوری عزتمندانه در جام‌جهانی داشت

ساعت 16:02 شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱

معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال گفت: سیاسی ترین جام جهانی را شاهد بودیم و حضوری عزت‌مندانه در جام جهانی ۲۰۲۲ داشتیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد پولادگر در مجمع عمومی و فوق العاده آفدراسیون فوتبال، اظهار داشت: ما یک رویداد بزرگ ملی ورزشی به نام جام جهانی را سپری کردیم. از همه عواملی که باعث شدند در این رویداد بزرگ با اقتدار و سربلندی حضور پیدا کنیم، تشکر می‌کنم. هرچند شاید قضاوت‌های متفاوتی شد که طبیعی هم هست.

وی افزود: خروجی آن بیشتر برد و باخت هاست اما شاید بسیاری اتفاقات حاشیه ای را نبینند و ندانند. ما متفاوت ترین جام جهانی را سپری کردیم. این را از زبان دوستانی که تجربه حضور در ادوار مختلف داشتند و فوتبالی هستند می‌گویم. علیرغم اینکه نهادهای بین المللی ورزش همیشه شعار جدایی ورزش از سیاست را می‌دهند ولی سیاسی‌ترین جام جهانی فوتبال را با اتفاقاتی که رخ داد داشتیم که این مساله را مثل تحریم وزیر ورزش بازهم در ادامه این روزها می‌بینیم. یک کار بی سابقه در دنیا است که یک نهاد سیاسی دخالت و با یک شخصیت ورزشی چنین برخوردی کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، تصریح کرد: واقعا نمی‌دانیم آیا این جرم محسوب می‌شود؟ شاید دوستان فراموش کنند ولی امیدوارم فردی با قلم خوب، حواشی این رویداد بزرگ را بنویسد که آیندگان بداند تیم ما در چه شرایطی در جام جهانی حضور پیدا کرد و دشمن چگونه از تمام کانال ها ورود کرده بود تا شرایطی فراهم کند که حتی تیم ما در این جام حاضر نشود.

پولادگر ادامه داد: همه مکرها و توطئه‌‌ها نقش برآب شد. افرادی که بعضی مسائل را می‌دانند و منصف هستند به ورزش و مدیریت کشور ما نمره قبولی می‌دهند. علیرغم تمام این اتفاقات تلخ، تیم ملی ما حضوری عزت‌مندانه و چشمگیر داشت و به لطف خدا هرچه رشته بودند پنبه شد. با تدابیری که اتخاذ شد؛ همه عزیزان دست در دست هم و در کنار هم باعث شدند یک حضور عزت‌مندانه در این رویداد بزرگ داشته باشیم. بابت این موضوع از همه عزیزان، وزارت خانه‌ها و نهادهایی که کمک کردند تا این رویداد با این شکوه و عظمت برگزار شود تشکر می‌کنم. به خصوص از مهدی تاج و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که همگی به اندازه خودشان سهم بزرگی در این اتفاق داشتند.

وی افزود: فوتبال رشته پرطرفداریست که در عرصه‌های مختلف باعث اقتدار ملی ما شده و وزارت ورزش با تمام توانش حمایت می‌کند. کما اینکه همین جام جهانی یکی از مصادیق حمایت همه جانبه دولت و وزارت ورزش از رشته فوتبال است. به جزئیات آن نمی پردازم که وزیر چگونه با تمام وجود حضور داشت و از آبرو و اعتبارش هزینه کرد. امیدوارم مثل همیشه برای سربلندی، اقتدار و توسعه فوتبال ایران، همدل و همراه در کنار هم، رئیس فدراسیون و هیات رئیسه باشید