شگفتی‌سازی مراکش، حذف اسپانیا و جشنواره گل پرتغال!

ساعت 08:47 چهار شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱

پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 با صعود تیم‌های ملی مراکش و پرتغال بسته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، در روز پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی، باید تکلیف 2 تیم دیگر صعودکننده به جمع 8 تیم برتر جام مشخص می‌شد تا بعد از 2 روز وقفه در برگزاری رقابت‌ها، از روز جمعه مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی دنبال شود. در نخستین تقابل از ساعت 18:30 تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا باید مقابل هم صف‌آرایی می‌کردند. مراکشی‌ها با شگفتی‌سازی به عنوان تیم صدرنشین گروه ششم خود را به مرحله حذفی رسانده بودند و تیم ملی اسپانیا هم به عنوان تیم دوم گروه پنجم به این مرحله رسیده بود.

2 تیم در طول 90 دقیقه نمایش خوبی از خود به اجرا نگذاشتند و بازی بیشتر درگیرانه در میانه میدان دنبال می‌شد و همین مسئله باعث شد تا توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند و بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود. در 30 دقیقه وقت‌های اضافی، بازیکنان اسپانیا بیشتر مالک توپ بودند اما موقعیت‌های خطرناک‌تری از سوی مراکشی‌ها خلق شد که البته این موقعیت‌ها هم راهی به جایی نبرد تا برای تعیین برنده مسابقه امشب کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

شاگردان لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا، در ضربات پنالتی عملکردی ضعیف داشتند و درخشش یاسین بونو باعث شد تا هیچکدام از 3 ضربه پنالتی ماتادورها به گل تبدیل نشود و در نهایت با برتری 3 بر صفر در ضربات پنالتی، تیم ملی مراکش با شگفتی‌سازی به جمع 8 تیم برتر جام جهانی صعود کند و تیم ملی اسپانیا از گردونه رقابت‌ها کنار برود!

تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس هم از ساعت 22:30 برگزارکننده آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی بودند. پرتغالی‌ها به عنوان تیم صدرنشین گروه خود را به جمع 16 تیم برتر جام رساندند و در نقطه مقابل، تیم ملی سوئیس در گروه هفتم و در شرایطی که برزیل صدرنشین شد، به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد.

پرتغالی‌ها در نیمه نخست نمایش جذاب و تهاجمی از خود به اجرا گذاشتند و درخشش گونسالو راموس و په‌په باعث شد تا شاگردان فرناندو سانتوس با برتری 2 گله به رختکن بروند و در یک‌قدمی صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار گیرند. در نیمه دوم حملات سلسائوی فوتبال اروپا ادامه داشت و گونسالو راموس توانست شب رویایی خود را 2 گل و یک پاس‌گل دیگر تکمیل کند تا با هت‌تریک این ستاره جوان و البته گلزنی رافائل گوئررو و رافائل لیائو تیم ملی پرتغال بتواند با نتیجه قاطع 6 بر یک تیم ملی سوئیس را شکست بدهد و به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کند. 

مسابقات جام جهانی به تعطیلاتی 2 روزه رفت و مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها از روز جمعه 18 آذرماه آغاز می‌شود. روز هجدهم جام جهانی 2022 با انجام 2 مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری می‌شود:

*جمعه 18 آذرماه

کرواسی - برزیل (ساعت 18:30 به وقت تهران)

هلند - آرژانتین (ساعت 22:30 به وقت تهران)