پایان کار نمایندگان آسیا و صعود برزیل و کرواسی

ساعت 08:47 سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱

تیم‌های ملی کرواسی و برزیل موفق شدند با عبور از سد رقبای خود به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم ملی ژاپن که موفق شده بود در گروه مرگ با شکست دادن آلمان و اسپانیا به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شود مقابل تیم ملی کرواسی به عنوان نایب‌قهرمان دوره گذشته رقابت‌های جام جهانی قرار گرفت.

ژاپنی‌ها در نیمه نخست توانستند به گل برتری برسند و نمایش مالکانه بازیکنان تیم ملی کرواسی راه به جایی نبرد، اما در نیمه دوم شاگردان زلاتکو دالیچ موفق شدند به گل تساوی دست پیدا کنند و بعد از گلزنی ایوان پریشیچ به سود کرواسی، تلاش بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به گل تا دقیقه 90 بی‌ثمر بود تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود و در 30 دقیقه وقت‌های اضافی هم نتیجه مسابقه تغییر نکرد تا در ضربات پنالتی تکلیف برنده مسابقه امشب مشخص شود.

دومینیک لیواکوویچ دروازه‌بان تیم ملی کرواسی در ضربات پنالتی ستاره تیمش بود و موفق شد 3 ضربه پنالتی بازیکنان تیم ملی ژاپن را مهار کند تا با درخشش لیواکوویچ، شاگردان دالیچ بتوانند به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر صعود کنند و ماجراجویی‌های تیم ملی ژاپن در جام جهانی 2022 به پایان برسد.

تیم ملی برزیل هم به عنوان پرافتخارترین تیم جام جهانی در ششمین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی از ساعت 22:30 باید در مقابل تیم ملی کره جنوبی قرار می‌گرفت تا تکلیف سومین و آخرین نماینده آسیا هم در جام جهانی 2022 مشخص شود. برنده 2 مسابقه امشب باید در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر هم صف‌آرایی می‌کردند.

شاگردان تیته در نیمه نخست نمایشی فوق‌العاده از خود به اجرا در آوردند و در فاصله 29 دقیقه، 4 بار دروازه کره جنوبی فرو ریخت تا تیم ملی برزیل در همان نیمه اول صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی را مسجل کند. زردپوشان در نیمه دوم با حریف آسیایی خود مدارا کردند و بیشتر به دنبال مدیریت مسابقه بودند و در این میان، کره‌ای‌ها موفق شدند با یک شلیک تماشایی دروازه برزیل را باز کنند تا در پایان یک بازی جذاب و تماشایی، تیم ملی برزیل موفق شود با نتیجه 4 بر یک از سد کره جنوبی بگذرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

روز هفدهم جام جهانی 2022 قطر با انجام 2 مسابقه پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی به پایان می‌رسد.

        * مراکش - اسپانیا (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * پرتغال - سوئیس (ساعت 22:30 به وقت تهران)