صعود هلند و آرژانتین به جمع 8 تیم برتر، خداحافظی کانگوروها

ساعت 08:42 یک شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱

تیم‌های ملی هلند و آرژانتین موفق شدند با عبور از سد رقبای خود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 صعود کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی در حال آغاز شد که در نخستین مسابقه، تیم ملی هلند به عنوان صدرنشین گروه نخست رقابت‌ها به مصاف تیم ملی آمریکا که در گروه دوم در جایگاه دوم قرار گرفت، رفت. شاگردان لوئیس فن‌خال در اندیشه رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام بودند و در نقطه مقابل، شاگردان گرگ برهالتر امیدوار به آن بودند تا بتوانند با شگفتی‌سازی یکی از مدعیان قهرمانی جام را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند و خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی برسانند.

هلندی‌ها در مسابقه امشب با نمایش تهاجمی به میدان آمدند و توانستند در همان نیمه نخست با گلزنی ممفیس دیپای و دیلی بلیند روی 2 ارسال تماشایی دنزل دامفریس به 2 گل دست پیدا کنند تا کار آمریکا برای بازگشت دوباره به جام دشوار شود. شاگردان فن‌خال در نیمه دوم بیشتر در لاک دفاعی بودند و آمریکایی‌ها تلاش کردند تا به گل اول دست پیدا کنند که تلاش‌های شاگردان برهالتر جواب داد اما خیلی زود لاله‌های نارنجی با درخشش دامفریس به گل سوم رسیدند تا امیدواری یانکی‌ها برای صعود به حذف‌نشدن از جام 22 به حداقل برسد و تیم ملی هلند با ارائه یک نمایش تهاجمی و موفق بتواند به عنوان نخستین تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر صعود کند.

تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا هم از ساعت 22:30 برگزارکننده دیگر مسابقه امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی بودند. آرژانتینی‌ها توانستند به عنوان تیم صدرنشین گروه سوم خود را به مرحله حذفی برسانند و در نقطه مقابل، تیم ملی استرالیا با شگفتی‌سازی موفق شد خود را به جمع 16 تیم برساند و حالا امروز شاگردان گراهام آرنولد با انگیزه خلق یک شگفتی تازه پا به میدان مسابقه گذاشته بودند.

یاران لیونل مسی در نیمه نخست نمایش بهتری از خود به اجرا در آوردند و درخشش فوق‌ستاره آرژانتینی و شوت تماشایی او باعث شد آن‌ها با یک گل در نیمه نخست برنده به رختکن بروند. اشتباه فاحش متیو رایان در آغاز نیمه دوم باعث شد تا جولین آلوارز اختلاف را به 2 گل برساند اما در ادامه حملات خطرناک بازیکنان تیم ملی استرالیا باعث شد تا یکی از گل‌های خورده جبران شود و شاگردان گراهام آرنولد در واپسین لحظات مسابقه این فرصت را داشتند تا گل تساوی را هم به ثمر برسانند اما درخشش دروازه‌بان آرژانتینی‌ها مانع از تحقق رویای استرالیایی‌ها شد تا در نهایت، تیم ملی آرژانتین با برتری 2 بر یک به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

روز پانزدهم جام جهانی 2022 قطر با پیگیری 2 مسابقه حساس از مرحله یک‌هشتم نهایی دنبال خواهد شد.

        * فرانسه - لهستان (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * انگلیس - سنگال (ساعت 22:30 به وقت تهران)