پایان روز یازدهم جام جهانی؛ صدرنشینی یاران «مسی»، صعود میلی‌متری لهستان و شگفتی‌سازی استرالیا

ساعت 08:43 پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱

تیم‌های ملی فرانسه، استرالیا، آرژانتین و لهستان توانستند به جمع 16 تیم برتر جام 22 صعود کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،در روز یازدهم مسابقات جام جهانی قرار است مسابقات دور پایانی گروه‌های سوم و چهارم برگزار شود که البته صعود تیم ملی فرانسه در گروه چهارم مسجل شده و شاگردان دشان در مسابقه امروز به دنبال صدرنشینی در گروه خود بودند. در گروه چهارم به جز فرانسه که صعودش مسجل شده، تیم‌های ملی استرالیا، تونس و دانمارک هم شانس صعود داشتند.

فرانسوی‌ها با ترکیب کم‌نام‌ونشان خود برابر تیم ملی تونس قرار گرفتند و همین مسئله باعث شد تا شاگردان دیدیه دشان نمایش خوبی در مسابقه امشب نداشته باشند و بیشتر توپ و میدان در اختیار بازیکنان تونس بود و وهبی خزری موفق شد گل اول مسابقه را به سود تونس به ثمر برساند اما تعویض‌های دشان باعث شد تا در واپسین لحظات آنتونی گریزمان گل مساوی را وارد دروازه تونس کند که گل او مردود اعلام شد تا تیم ملی تونس بتواند به یک برد تاریخی دست پیدا کند، هر چند که این برد اجازه نداد تا شاگردان قادری جواز حضور در مرحله حذفی را به دست آورند.

تیم ملی استرالیا هم موفق شد با یک گل از سد تیم ملی دانمارک بگذرد تا استرالیایی‌ها با شگفتی‌سازی بتوانند به عنوان اولین نماینده قاره آسیا به جمع 16 تیم برتر صعود کنند. شاگردان آرنولد به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم گروه D قرار گرفتند و تیم ملی فرانسه به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

تیم‌های ملی لهستان-آرژانتین و عربستان-مکزیک هم از ساعت 22:30 مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند تا تکلیف 2 تیم دیگر صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. آرژانتینی در شبی که لیونل مسی یک ضربه پنالتی را از دست داد، توانستند با نتیجه 2 بر صفر از سد لهستان بگذرند و به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع 16 تیم برتر صعود کنند. در بازی همزمان، تیم ملی مکزیک با نتیجه 2 بر یک موفق شد تیم ملی عربستان را شکست بدهد اما در تفاضل گل، مکزیکی‌ها با تفاضل 1- از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و تیم ملی لهستان با 3 امتیاز و تفاضل 0 به مرحله حذفی صعود کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین صعودهای ممکن برای یاران روبرت لواندوفسکی اتفاق بیفتد!

 روز دوازدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شرایطی پیگیری می‌شود که دیدارهای روز پایانی مرحله گروهی در گروه‌های پنجم و ششم دنبال خواهد شد.

        * کرواسی - بلژیک (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * مراکش - کانادا (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * کاستاریکا - آلمان (ساعت 22:30 به وقت تهران)

        * ژاپن - اسپانیا (ساعت 22:30 به وقت تهران)