لیگ برتر فوتبال| استقلال - پرسپولیس؛ بدترین در بدترین؟!

ساعت 14:07 شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

در آغازین روز هفته و در آغاز هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، دربی پایتخت بین دو رقیب سنتی برگزار می‌شود و سایر مسابقات تحت تاثیر این دیدار انجام خواهند شد.

aa

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه 13 آذر) با چهار دیدار آغاز می‌شود و البته همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی دوخته شده؛ جایی که دربی 97 بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

جدول رده‌بندی لیگ برتر

در زیر نگاهی به چهار دیدار ابتدایی هفته هشتم لیگ برتر می‌اندازیم.

* گل‌گهر سیرجان - سپاهان اصفهان

تیم‌های سوم و نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر در مصاف استاد و شاگرد در حالی در هفته هشتم لیگ برتر رودرروی هم قرار می‌گیرند که پیروزی در این مسابقه برای هر تیم‌ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شاگردان محرم نویدکیا در روزی که استقلال و پرسپولیس به‌عنوان دو رقیب مستقیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت، بهترین فرصت را دارند تا از تعلل احتمالی این دو تیم نهایت استفاده را ببرند و فاصله خود با رقبا را افزایش دهند.

در سوی مقابل گل‌گهری‌ها پس از سه تساوی متوالی، هفته گذشته با یک گل پیکان را از پیش‌رو برداشتند تا بار دیگر به جمع مدعیان لیگ اضافه شوند. قلعه‌نویی و تیمش که تا به اینجای کار یکی از سه تیم بدون باخت لیگ به شمار می‌روند، در صورت کسب سه امتیاز این مسابقه می‌توانند به صدر جدول نیز برسند.

* هوادار - نفت مسجد سلیمان

تیم‌های رده پانزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی در حالی در این بازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که در سه هفته گذشته نتایج ضعیفی کسب کرده‌اند. شاگردان عنایتی در سه بازی گذشته فقط یک امتیاز به دست آورده‌اند و فراز کمالوند و تیمش نیز سه شکست متوالی را متحمل شده‌اند. نتایجی که هر دو تیم را تا انتهای جدول پایین کشیده و قطعاً ادامه این روند کار را برای آنها سخت‌تر خواهد کرد.

رضا عنایتی به شدت در بازی‌های قبل از عملکرد داوران ناراضی بود و حتی در نشست خبری پیش از این مسابقه تأکید کرد تمام اشتباهات داوری به ضرر تیم او بوده است. در سوی مقابل نیز فراز کمالوند معتقد است تیمش می‌توانسته جایگاه بهتری در جدول داشته باشد و با این شرایط باید دید کدام یک از دو تیم هوادار و نفت مسجد سلیمان می‌توانند با پیروزی در این مسابقه جایگاه خود در جدول رده‌بندی را ارتقا ببخشد.

* صنعت نفت آبادان - پیکان

صنعت نفت با وجود تساوی هفته گذشته مقابل استقلال، هنوز شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارد و با پنج امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول به سر می‌برد. تیمی که در صورت عدم نتیجه‌گیری در دیدار فردا شرایطش در جدول بدتر می‌شود و می‌تواند زنگ خطر را برای منصوریان و تیمش به صدا درآورد.

شاگردان علیرضا منصوریان در هفت دیدار قبلی خود چهار شکست، دو تساوی و تنها یک پیروزی به دست آورده‌اند که همین نتایج بیانگر عملکرد ضعیف زردپوشان آبادانی در فصل بیست‌و‌یکم است.

در سوی مقابل پیکانی‌ها شرایط متفاوتی دارند. مجتبی حسینی و تیمش شروع بسیار خوبی در فصل جاری داشتند و در چهار هفته ابتدایی به سه پیروزی و یک تساوی دست یافتند، اما در هفته‌های اخیر متزلزل ظاهر شدند و تنها یک امتیاز از سه بازی قبلی کسب کردند تا به رده ششم جدول سقوط کنند.

* استقلال - پرسپولیس

دربی 97 پس از دربی مدیران در مصاحبه؛ فینالی زودرس در شرایطی که هنوز هیچ یک از تیم‌ها در شرایط کاملا آرمانی به سر نمی‌برند. استقلال پس از شروع خوب در ابتدای فصل، در چهار هفته اخیر نتوانسته مقابل حریفان خود به برتری برسد و پرسپولیس هم بعد از نوسان هفته‌های ابتدایی، حالا دو پیروزی متوالی را در هفته‌های ششم و هفتم به دست آورده تا در آستانه دربی، بالاتر از رقیب دیرینه خود در جایگاه دوم جدول قرار بگیرد.

فاصله یک امتیازی دو تیم در جدول و صحبت‌های مدیران دو باشگاه، قطعاً بر حساسیت‌ها و جذابیت‌های این بازیِ همیشه جذاب خواهد افزود. در این شرایط شاید غیبت دوباره تماشاگران نقطه تاریک دربی 97 باشد. موضوعی که شاید با برنامه‌ریزی می‌‌توانست بهتر مدیریت شود تا باز هم شاهد دربی بدون تماشاگر نباشیم.

در کنار این موضوع انتخاب ساعت 16:15 روز شنبه برای این بازی پربیننده نیز تصمیمی بد و عجیب بود و فقط باید امیدوار بود استقلال و پرسپولیس بازی خوبی ارائه دهند و خبری از بازی کسل کننده نباشد تا بازی بد به ساعت و روز بد اضافه نشود. تنها چیزی که می‌تواند بدترین‌ها را از بین ببرد ارائه فوتبالی تماشاگرپسند از سوی دو تیم است.

علاوه بر این غیبت وریا غفوری در استقلال و سید جلال حسینی و احسان پهلوان در پرسپولیس از نکات مهم این مسابقه خواهد بود. رشید مظاهری نیز مانند چند مسابقه قبلی با تصمیم فرهاد مجیدی از لیست این تیم خط خورده تا این بازیکن نیز دربی 97 را از دست بدهد.

 

فرهاد مجیدی و حمید مطهری در نشست خبری پیش از بازی از تلاش برای پیروزی در این مسابقه صحبت کرده‌اند و تساوی در این بازی با توجه به شرایط سپاهان در جدول رده‌بندی به درد سرخابی‌ها نخواهد خورد.

به گزارش تسنیم برنامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:

* شنبه 13 آذر 1400
هوادار - نفت مسجدسلیمان، ساعت 15
داوران: امیر عرب‌براقی، فرهاد مروجی، هیوا بهمنی و امیرسامان سلطانی
ناظر: سعید بخشی‌زاده

گل‌گهر سیرجان - سپاهان، ساعت 15
داوران: حسن اکرمی، محمد عطایی، علیرضا مرادی و سعاد وفاپیشه
ناظر: حیدر شکور

صنعت نفت آبادان - پیکان، ساعت 16
داوران: بیژن حیدری، سید یعقوب حجتی، امیر قاسمی و مهدی مرجان‌زاده
ناظر: حسین خانبان

استقلال - پرسپولیس، ساعت 16:15
داوران: موعود بنیادی‌فرد، حسن ظهیری، علیرضا ایلدورم و علی صفایی
ناظر: حاتم بک‌پور
کمک داور اضافه: محمد راهی

* یکشنبه 14 آذر 1400
فجرسپاسی شیراز - فولاد خوزستان، ساعت 15
داوران: کمیل غلامی، قهرمان نجفی، نجف پناهی و روح‌الله شریفی
ناظر: فریدون اصفهانیان

تراکتور تبریز - آلومینیوم اراک، ساعت 15
داوران: احمد محمدی، حمید سبحانی، مهدی شفیعی و مسعود حقیقی
ناظر: بهرام مهرپیما

نساجی مازندران - پدیده خراسان، ساعت 15
داوران: حسین زیاری، هادی طوسی، مرتضی سلمان‌نژاد و محمدحسین ترابیان
ناظر: ایرج نظری

ذوب‌آهن اصفهان - مس رفسنجان، ساعت 15
داوران: کوپال ناظمی، جلیل شعرانی، مرتضی یوسف شهریاری و عبدالنبی پورخلف
ناظر: محمود رفیعی

انتهای پیام/

 
aa

کلید واژه