عدم موافقت فیفا با میزبانی عراق از دیدارهای آینده جام جهانی ۲۰۲۲

ساعت 13:51 چهار شنبه ۵ آبان ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال عراق شانسی برای میزبانی از حداقل دو دیدار بعدی‌اش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را نخواهد داشت.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عدنان درجال، وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که با مخالفت فیفا تیم ملی این کشور نمی‌تواند میزبان تیم‌های ملی سوریه و کره‌جنوبی در چارچوب دیدارهای گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا باشد.

عدنان درجال درباره دلیل عدم موافقت فیفا با میزبانی عراق از دیدارهای ملی و باشگاهی گفت: تصمیم‌گیری درباره بازی در ورزشگاه‌های عراق آسان و ساده نیست. گزارش‌های امنیتی مربوط به عراق مستمر به فیفا می‌رسد و آنها باید تحت چنین شرایطی تصمیم بگیرند. من در نشست‌های متعدد با رئیس فیفا احساس نکردم که عمدی برای محرومیت عراق از میزبانی دیدارهای بین‌المللی ملی و باشگاهی در کار باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق افزود: هیچ هیجان و یا تعارفی در فیفا وجود ندارد. به ویژه اینکه آنها منتظر وضعیت کلی عراق هستند و اطلاعات دقیقی درباره موضوع مورد نظرشان دریافت می‌کنند. در چنین شرایطی تصمیم نهایی درباره محرومیت عراق یا لغو آن اتخاذ می‌شود.

در جدول رده‌بندی گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا ایران با 10 امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی (8 امتیاز)، لبنان (5 امتیاز)، امارات (3 امتیاز)، عراق (3 امتیاز) و سوریه (یک امتیاز) هم رتبه‌های دوم تا ششم جدول را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه