مدیرروستا: تفکرات تاکتیکی تیم ملی باید تغییر کند/ روی خلاقیت بازیکنان نتیجه می‌گیریم

ساعت 13:22 شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تفکرات تاکتیکی تیم ملی ایران باید تغییر کند و نتایج خوب شاگردان اسکوچیچ، به توانایی‌های آنها برمی‌گردد.

aa

علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی یک - یک تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: در دیداری که از رقیب عقب افتادیم، بازی را برگرداندیم و این اتفاق خوبی بود. با این حال نحوه بازی ایران، به‌ویژه در نیمه اول راضی‌کننده نبود و بازیکنان کره جنوبی بهتر از ما به یکدیگر پاس می‌دادند. کره‌ای‌ها در حفظ توپ، بازیسازی و کارهای تیمی بهتر از ایران کار می‌کردند.

وی با تمجید از ملی‌پوشان کشورمان تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی نفرات قدرتمندی هستند و از این بابت نسبت به سایر تیم‌ها برتری داریم، اما آنها در حد تیم ملی بازی نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند به هماهنگی بازیکنان یا تفکرات کادر فنی برمی‌گردد و به نظرم تیم ما می‌تواند خیلی بهتر از این‌ها باشد. مقابل امارات و کره جنوبی، نسبت به داشته‌های خود عملکرد خوبی نداشتیم و به نظرم حالا روی خلاقیت و توانایی‌های بازیکنان خود نتیجه می‌گیریم، اما در گروهی کار زیادی داریم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد مشکل دفاعی تیم ملی و تعویض‌های اسکوچیچ بیان کرد: مسئله دفاعی به هماهنگی بازیکنان بستگی دارد و تمرینات تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که بازیکنان با یکدیگر انس بگیرند. ما در کار گروهی و تیمی مشکل داریم و بازیکنان باید با یکدیگر هماهنگ‌تر شود. همه کارشناسان و تماشاگرانی که خودشان کارشناس هستند، می‌دانند بازیکنانی چون ترابی، قایدی و قدوس در کار هجومی مثمرثمر هستند و کادر فنی باید از این بازیکنان استفاده می‌کرد.

مدیرروستا راجع به شرایط تیم ملی ایران در ادامه مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به تسنیم گفت: ما برای رفتن صعود به جام جهانی هیچ مشکلی نداریم و به راحتی به این مسابقات صعود می‌کنیم. مشکل اساسی ما در مرحله نهایی جام جهانی خواهد بود. با توجه به پتانسیلی که تیم ملی با این نفرات بین‌المللی دارد، باید به فکر صعود به مرحله حذفی جام جهانی باشیم و باید هدف بزرگتری در نظر بگیریم. به نظرم با این سبک در جام جهانی به مشکل خواهیم خورد.

«نفرات بسیار خوبی داریم و وزن آنها نسبت به بازیکنان تیم‌های بزرگ آسیا از جمله کره جنوبی و ژاپن سنگین‌تر است.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: کار گروهی ما ایراد دارد و باید بتوانیم مشکل تاکتیکی را حل کنیم تا بازیکنان هم بتوانند رشد کنند. این موضوع در بازیکنان اروپایی ما نمایان است و اگر آنها در ایران یا کشورهای عربی بازی می‌کردند، این پیشرفت قابل توجه را نداشتند. ما در حفظ توپ، پاسکاری، انتقال دفاع به هافبک و هافبک به حمله مشکل داریم و از این بابت نگران هستم. معتقدم تفکرات تاکتیکی تیم ملی باید تغییر کند.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه