عزیزی خادم: تیم ملی یکی از بهترین نسل های فوتبالی کشور هستند

ساعت 08:49 سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد پروژه تغییر نسل فوتبال ایران را در برنامه داریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهاب‌‎الدین عزیزی خادم در گفتگو با برنامه فوتبال برتر شبکه سوم سیما گفت: در ابتدا جا دارد از همه رسانه‌ها و همینطور رسانه ملی بابت برقراری این ارتباط زنده تشکر کنم و مجددا برد تیم ملی مقابل سوریه را تبریک می گویم که لطف الهی و دعای مقربین درگاهش بود. کار بسیار مهم و سختی برای ما و کادرفنی بود که در یک گروهی که بازی‌ها گره خورده است و بازی‌های سختی مقابل لبنان و عراق و کره و امارات در پیش داریم. بازی فردا نیز که توکل ما بر خدا و توصل ما بر مقربین درگاهش است تا زحمات بازیکنان یکدست و عزیز تیم ملی که یکی از بهترین نسل های فوتبالی کشور از نظر اخلاقی و فنی هستند و آرزوی هر مربی داشتن این بازیکنان است.
وی ادامه داد: برنامه فدراسیون نگاه توسعه ای است و بنده و همکارانم باید از همه تجارت و دیدگاه ها و سرمایه های فوتبال کشور استفاده کنیم و امیدوارم که فضایی باشد برای سایر رده ها. مهدی کیا نیز به فدراسیون مشاوره فنی می دهد و تیم المپیک را داریم که خیلی برای ما مهم است و چند دهه است که به المپیک صعود نکردیم. البته کار اصلی مهدوی کیا و دستیارانش که اکثرا از آلمان می‌آیند، تحت پروژه یک تغییر نسل برای فوتبال ایران است و هسته اصلی تغییر نسل و پشتوانه سازی برای فوتبال کشور است که هیچ وقت در فوتبال ملی انجام نشده است.
همانطور که در حوزه استعدادیابی هم دیدیم که کار جدیدی شده است که ماجدی مامور آن شده است و از مهدوی کیا هم استفاده خواهیم کرد. در بانوان هم فوتبال به فراموشی سپرده شده بانوان در مقدماتی جام ملتها حضور و پرواز اختصاصی دارد. تیم ملی فوتسال هم همه امکانات را بسیج کردیم. البته فدراسیون فوتبال محدودیت‌های مالی دارد و درخواست می کنم در جایی که وجهه و جلوه اتحاد ملی شده است همه کمک کنند. به خصوص که در شرایط سختی هستیم و وارد بازی‌های سخت تری می شویم و باید همه کمک کنند به فوتبال کشور. جام جهانی در خلیج فارس و خاورمیانه است و بعدا غبطه نخوریم که چرا از ظرفیت ها استفاده نکردیم. امیدواریم همه با رسالت واحد تیم های ملی و بزرگسالان را دریابیم تا تیم ملی را راهی جام جهانی کنیم.
رییس فدراسیون فوتبال درباره میزبانی مقابل سوریه اظهار داشت: بحث میزبانی اتفاق میمونی بود که به لطف الهی پس از سالها بدست آمد. بازی با کره بعد از 20 مهر ماه الزامات VAR را دارد که سالها انجام نشده است و پروژه زمانبری است و در تلاشیم از طریق فراخوان ها حتی به صورت موقت برای 20 مهر کار را به سرانجام برسانیم. در هفته آینده افکار عمومی را در جریان قرار خواهیم داد. فعلا به صورت همزمان به صورت موازی پیش می رویم که برنده فراخوان وی ای ار مشخص شود و با 15 شرکت فیفا کار را پیش ببرند و ورزشگاه ما را تجهیز کنند. فرایند انجام شده است و کارگروه حرفه ای گذاشتیم و ظرف 10 روز آینده انشاله مشکل را رفع کنیم تا میزبانی با کره جنوبی را داشته باشیم.
وی در پایان افزود: از همه افرادی که که تیم ملی را مورد حمایت قرار دادند تشکر می کنم. شرایط بسیار سختی است و سطح فنی تیم ها بسیار به هم نزدیک شده است. در فدراسیونی که پس از 40 سال لباس متحد الشکل نداشتیم اما شرکتی که در کنار تیم ملی قرار گرفته است کاملا برنامه ریزی شده است.
در پزشکی ، آی تی، تیم امید که به اسم المپیک است اما آینده فوتبال است، استعدادیابی و .. اقدامات خوبی انجام شده است و امیدوارم بتوانیم یک اتحاد همراهی و همراهی و کمک به تیم ملی فوتبال ایران را رقم بزنیم.
باید از موسوی نیز بابت تخصیص پرواز اختصاصی برای تیم ملی مجددا تشکر کنم. همه کمک کنند جایی که متعلق به همه مردم است در زمان فشرده از نظر امکانات و حمایت مشکلی نداشته باشیم. باید از دکتر سجادی که با ما در تماس هستند و در تهران نیز چند جلسه داشتیم تشکر کنم. انشاله فردا به لطف خدا ملت عزیز ایران را خوشحال و سه امتیاز را کسب کنیم. زحمات انجام می شود اما نتیجه دست خدا است.