استقلال یک - فولاد صفر؛ شروع خوب فرهاد با عبور از شاگردان نکونام

ساعت 19:37 شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

تیم فوتبال استقلال که به تازگی کادر فنی‌اش را تغییر داده است در نخستین دیدار با فرهاد مجیدی موفق شد یک دیدار حساس را با پیروزی پشت سر بگذارد و اختلاف خود با صدر جدول را کمتر کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم فوتبال استقلال امروز شنبه در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فولاد خوزستان بود که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. ارسلام مطهری در دقیقه ۸۲ از روی نقطه پنالتی دروازه فولاد را باز کرد.

 

استقلال که برای نخستین بار در این فصل فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد، در این نیمه نتوانست موقعیت خطرناک چندانی را روی دروازه فولاد ایجاد کند. تک موقعیت خوب استقلال در دقیقه ۳۸ به دست آمد که «شیخ دیاباته» در مصاف با محسن فروزان دروازه بان فولاد نتوانست گلزنی کند.

 

ترکیب ابتدایی تیم فوتبال استقلال در دیدار امروز

تیم فولاد هم که با هدایت جواد نکونام یکی از مدعیان بالای جدول است، در این نیمه تنها صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد. در دقیقه ۲۰، ساسان انصاری با پشت سر گذاشتن مدافعان استقلال، توپ را از بالای سر رشید مظاهری به سمت دروازه استقلال زد اما احمد موسوی مدافع آبی پوشان توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

ترکیب تیم فوتبال فولاد در دیدار برابر استقلال

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود. محمد دانشگر و مهدی قایدی دو بازیکن استقلال در این نیمه از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

در نیمه دوم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بیشتر شد و پس از چند حمله نصف و نیمه‌ای که روی دروازه‌ها شکل گرفت از ۲۰ دقیقه پایانی دو تیم عطش بیشتری برای رسیدن به گل داشتند اما بازهم نتوانستند موقعیت خطرناک و جدی را روی دروازه‌ها ایجاد کنند.

جواد نکونام و فرهاد مجیدی که به دنبال رسیدن به سه امتیاز این دیدار بودند در دقایق پایانی تعویض‌هایی را در ترکیب تیم خود انجام دادند تا شاید بتوانند با نیروی تازه نفس دروازه حریف را باز کنند.

 

 

در دقیقه ۷۹ تیم فوتبال استقلال پشت محوطه جریمه فولاد صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که مهدی قایدی پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را زد که توپ به بدن مدافعان حریف خورد و در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه ساسان انصاری روی ارسلان مطهری مرتکب خطا شد تا یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام شد.

در دقیقه ۸۲ ارسلان مطهری پشت این توپ ایستاد و این توپ را به گل تبدیل کرد تا فرهاد مجیدی با خیالی آسوده‌تر ادامه بازی را دنبال کند.

یک دقیقه بعد از این گل فولادی‌ها درون محوطه جریمه صاحب یک موقعیت مطلوب توسط شیمبا شدند که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. با این حال فشار فولادی‌ها برای رسیدن به گل تساوی ادامه پیدا کرد اما راه به جایی نبردند.

استقلال با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و همچنان در رده سوم باقی ماند اما فاصله اش را با پرسپولیس و سپاهان ۳۴ امتیازی کمتر کرد. فولاد هم با ۲۶ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.