اظهار رضایت فیفا از آغاز دوباره لیگ برتر

ساعت 09:47 چهار شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹

‎نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال عصر امروز با حضور دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال در این نشست با حضور مسئولین کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال و سازمان ليگ از جمله دبیر سازمان ليگ و مسئول کمیته برگزاری مسابقات، روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ ، کمیته پزشکی ، فناوری اطلاعات ، بین الملل ، جوانان ، آموزش ،بانوان ، حراست ، فوتسال ،تیم های ملی ،  ایفمارک ، فرهنگی ، داوران و سایر بخش های مربوطه مباحث مرتبط با برگزارى رقابت های لیگ برتر اردوهای تیم های ملی همچنان مسابقات و فعالیت سایر رده ها با رعایت اصول بهداشتی وپروتکل های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این نشست ضمن قدردانی از سازمان لیگ برتر فوتبال ایران ، ایفمارک وکمیته پزشکی فدراسیون همچنین واحدهای حراست ، دپارتمان تیم های ملی و کمیته فوتسال آغاز دوباره مسابقات باشگاهى و اردوهاى تيم هاى ملى را اقدامی بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و در این خصوص اظهار داشت: از ابتدا میدانستیم که کار بسیار سختى برای اجرای تمرينات ، اردوها و مسابقات با رعایت پروتکل ها در پیش داریم اما باید بگویم اين کار سخت بسیار خوب و در سطح قابل قبولی اجرا شد و از آغاز مسابقات خوشحال هستیم.

نبی اضافه کرد:ظهر امروز جلسه تلفنی با حضور خانم اسدی مسئول کمیته بین الملل با مسئولین فیفا داشتیم که در اولینبخش گفت و گو ها در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر پرسیدند و وقتی با پاسخ مثبت ما در خصوص برگزاری مسابقات مواجه شدند از این اقدام اظهار رضایت کردند. در واقع برگزاری مسابقات برای فیفا و AFC اهمیت زیادی دارد. در سطح جامعه هم یک شور و نشاط همچنین امیدی به وجود آورده که بسیار ارزشمند است و جا دارد به همین دلیل از همه اعضاى ستاد مبارزه با کرونا در مجموعه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تشکر کنم.

در ادامه این نشست سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی در خصوص پروتکل های بهداشتی و موارد مورد توجه در برگزاری بازی های لیگ برتر همچنین رقابت های دسته های اول و دوم ارائه کرد.

همچنین دکتر هراتیان مسئول ایفمارک، دکتر سیف مسئول کمیته پزشکی ، دکتر خانلری و دکتر شهاب به تشریح فعالیتهای صورت گرفته و جزئیات مرتبط با برگزاری رقابت ها ، انجام آزمایشات و تست های مربوطه ، نحوه برگزاری اردوهای تيم های ملی و موارد مرتبط با پیگیری رقابت ها و فعالیت ها در زمان شیوع بیماری کرونا پرداختند.

بررسی مشکلات موجود همچنین چالش ها و محدودیت های مرتبط با اجرای پروتکل های بهداشتی از جمله مباحثی بود که در این نشست و در حوزه های مختلف از جمله فوتبال ، فوتسال ، فوتبال ساحلى همچنین داوران ، جوانان و آموزش  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این نشست بر ضرورت آسیب شناسی دقیق و ارائه گزارش جامع به منظور رفع مشکلات و موانع موجود در مسیرفعالیت های بخش های مختلف تاکید و مقرر شد جلسه اختصاصى با ارائه پيشنهادات اجرايى و عملى در راستاى تقويت هرچه بيشتر پروتكل هاى بهداشتى با رييس فدراسيون پزشكى ورزشى نيز منعقد گردد. مضافا از همكارى شايسته كليه مديران عامل باشگاهها، كادرفنى، كادر پزشكى، سرپرستى و بازيكنان به ويژه عوامل برگزارى مسابقات و رسانه هاقدردانى مى گردد.