مهدی: سازمان لیگ تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست

ساعت 14:09 یک شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برای برگزاری یا لغو مسابقات لیگ تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.


سهیل مهدی در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد دلیل برگزاری مسابقات لیگ بدون تماشاگر اظهار داشت: در روزهای اخیر جلسات متعددی با مسئولان مراجع ذی ربط بهداشتی و پزشکی داشتیم و همچنین نشستی با حیدر بهاروند ریاست محترم سازمان لیگ برگزار کردیم که حاصل این جلسات صدور دو اطلاعیه بود. اطلاعیه اول را مرکز پزشکی سازمان لیگ صادر کرد و دستورات پزشکی و تذکرات ضرورری و لازم داده شد. اطلاعیه دوم نیز با توجه به تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با کرونا مستقر در وزارت بهداشت که نهاد بالادستی  محسوب می شود، صادر شد که همان اعلام ادامه برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی در رده بزرگسالان بدون تماشاگر است.
وی افزود: سلامتی بازیکنان، کادرفنی ، عوامل برگزاری و نمایندگان رسانه های گروهی برای سازمان لیگ فوتبال ایران اهمیت فراوانی دارد. با این حال ستاد مذکور ما را مجاز به برگزاری مسابقات باشگاهی کشور بدون حضور تماشاگر دانسته و به همین دلیل مسابقات لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم کشور در رده بزرگسالان برگزار می شود. بدیهی است در صورتیکه ستاد مذکور تصمیم جدیدی اتخاذ کند، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مانند سایر ارگان ها و نهادهای دیگر کشور از آن تبعیت خواهد کرد.
سرپرست مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی تواند با تصمیم یک جانبه خود اقدام به تعطیلی مسابقات نماید و با وجود اینکه نظر اولیه ما مبتنی بر تعطیلی 10 روزه مسابقات بوده اما تابع نظرات مراجع بالادستی و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.