غفاری: فدراسیون فوتبال برای رفع سلب میزبانی، باید روی میزبانی‌های خوب ایران مانور دهد

ساعت 01:17 جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد برای بازگشت میزبانی باشگاه‌های ایرانی در آسیا، فدراسیون باید روی میزبانی‌های خوب کشورمان مانور دهد.

aa

حسن غفاری درباره نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص سلب میزبانی باشگاه‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: فکر نمی‌کنم بتوان کاری انجام داد. دو نکته در این موضوع خیلی مهم است. یکی اینکه اتفاقاتی که در مسائل پروازی کشور افتاد، در این موضوع موثر است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به ایران لغو کرده‌اند. نکته دیگر این است که ما با وجود تمام کمبودها و امکانات ضعیف فیزیک در ورزشگاه‌های خود، میزبانی‌های خوبی در تورنمنت‌های مختلف داشته‌ایم.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به ضعف‌های امکانات فوتبال کشورمان تصریح کرد: ورودی تماشاگران، داوران و بازیکنان ما مشترک است که این بسیار غیراصولی است. در میزبانی‌های فوتبالی و ورزشی، اتفاق ناگواری که برای میهمانان رخ دهند، نداشتیم. فدراسیون فوتبال و نمایندگان ما در کمیته‌های AFC باید روی این موضوع مانور دهند و از این دریچه رایزنی کنند.

غفاری با اشاره به حضور مهدی تاج در هیئت‌ رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: یک صندلی در هیئت‌ رئیسه AFC داریم که متعلق به تاج است، اما او فعلاً بیمار است. تاج باید به زبان انگلیسی مسلط باشد، لابی کند و به نفع ایران رأی بگیرد. میزبانی ما با کمبودهای ساختاری که داریم، قابل دفاع است. این موضوع نقطه قوت ماست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون می‌توان این محرومیت را برطرف کرد یا خیر، اظهار داشت: خیلی از کارها قبل از صدور این رأی باید انجام شود و حالا که نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده باید رایزنی بیشتری کنیم.

عضو پیشین هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که اگر باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند، چه سرنوشتی پیش روی خواهند داشت، به تسنیم گفت: اگر در مسابقات شرکت نکنیم، با محرومیت مواجه می‌شویم. چون شرکت‌های اسپانسر رقابت‌ها، مبالغ گزافی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت می‌کنند و اگر ما در چند بازی حاضر نشویم، باید جرایم آنها را بپردازیم. اگر کشوری عمداً یا سهواً نتواند در تورنمنت بین‌المللی حاضر شود، باید غرامت پرداخت کند.

غفاری در این باره که محرومیت احتمالی در نظر گرفته چقدر است و اینکه شامل تیم ملی ایران هم می‌شود یا خیر، عنوان کرد: از الان نمی‌توان درباره میزان محرومیت صحبت کرد. چون کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس ضرر مالی که وارد شده، تصمیم می‌گیرند و تصمیمات در کمیته‌های تخصصی گرفته می‌شود. اگر باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند، معمولاً محرومیت‌هایی در همان رده باشگاهی در نظر گرفته می‌شود. چون بازی‌های ملی زیر نظر فیفاست و برخی قوانین آن با AFC متفاوت است.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه