جلالی: امیدوارم کارمان به نیم‌فصل و با جذب بازیکنان جدید نرسد/ شکست حصار ذهنی‌مان کمی زور می‌خواهد

ساعت 23:02 پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸

مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: تیم پنجم با تیم پانزدهم بازی داشته و ما هفت موقعیت داشتیم.

aa

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سیرجان، مجید جلالی پس از تساوی بدون گل شاگردانش مقابل تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: مشکل بزرگی است. نمی‌دانم یک تیم باید چه کار کند که گل بزند. تیم پنجم با تیم پانزدهم بازی داشته و ما هفت موقعیت داشتیم. تأکید می‌کنم که ما کوچک‌ترین شانسی به حریف ندادیم. ضمن اینکه شش یا هفت تا از بهترین موقعیت‌ها را ایجاد کردیم، اما انگار بازیکنان ذهن خود را زندانی کرده‌اند. آنها باید بپذیرند هر کار و موفقیتی می‌تواند از جایی آغاز شود.

وی ادامه داد: ما گذشته را باید دور بریزیم. اگر می‌توانیم اینگونه بازی کنیم، پس شایسته هستیم و باید ببریم. ما نباید ذهن خود را معطوف گذشته و جایگاه‌مان در جدول کنیم. مقابل شهر خودرو که تیم اول جدول است، شایسته برد بودیم و در اهواز هم (مقابل فولاد) حداقل باید مساوی می‌کردیم. حق ما نیست که این‌گونه شویم. صرفاً باید کمی ذهن خود را رها کنیم.

«ما گذشته را بد آمدیم، اما می‌توانیم شروع خوبی داشته باشیم.»، سرمربی گل‌گهر سیرجان ضمن بیان این جمله تصریح کرد: من این را مرتباً به بچه‌ها می‌گویم و امیدوارم این را باور کنند. در لیگ برتر، تیم‌ها حریف خود را کنترل می‌کنند و با یک کرنر پیروز می‌شوند. دیدید چه فرصت‌هایی داشتیم؟! نمی‌دانم چه بگویم.

جلالی در مورد صحبت خبرنگاری که گفت بازیکنان گل‌گهر، اعتمادبه‌نفس کافی برای گلزنی ندارند، خاطرنشان کرد: وقتی بازیکن با دروازه‌بان تک به تک است و بر سر توپ می‌زند، یعنی دچار آسیب ذهنی است. به همین خاطر ما متخصص روانشناسی ورزشی در کنار خود داریم. من معتقدم مسئولیت این اتفاقات با من است و باید این مشکل را حل کرد. تیم کارش را می‌کند و بازی خوبی ارائه می‌کند، اما باید حملات خود را تمام کنیم و به گل برسیم.

وی با اشاره به حضور چند بازیکن از تیم‌های پایه گل‌گهر روی نیمکت تیمش گفت: ما پنج بازیکن از تیم‌های جوانان و امید روی نیمکت داشتیم و دوست داشتم جریان بازی به گونه‌ای پیش می‌رفت که آنها را وارد زمین کنم، اما فرصت نشد. اگر از این مرحله عبور کنیم، اطمینان می‌دهم می‌توانیم با این جوانانی که داریم، آینده خوبی داشته باشیم. باید همه‌ی تلاش خود را برای حل مشکلات به کار بگیریم و امیدوارم کار به نیم‌فصل و با جذب بازیکنان جدید نرسد. امیدوارم تا پیش از نیم‌فصل مشکل را حل کنیم.

سرمربی گل‌گهر در این باره که به نظر می‌رسد از بازیکنانش ناامید شده است، بیان کرد: اصلاً این‌گونه نیست. من بازیکنانی را که فکر می‌کردم نمی‌توانند به ما کمک کنند، رفته‌رفته کنار گذاشتم. یکی دو بازیکن دیگر هستند که شاید در هفته آینده، چنین چیزی را (اخراج از تیم) به آنها بگویم. دیگر بازیکنان، یاران ما هستند و به آنها باور دارم. ببینید که تیم چگونه بازی کرد. نفت مسجدسلیمان جایگاه خوبی در جدول دارد و شکستی نخورده است. حریف مهره‌های خوبی دارد، اما باید حصار ذهنی‌مان را بشکنیم که کمی زور می‌خواهد.

جلالی درباره اینکه تیمش تا تعطیلات نیم‌فصل، کار سختی پیش رو دارد، اظهار داشت: اگر امتیاز نگیریم کارمان سخت است، اما امتیاز می‌گیریم. نمی‌شود که همیشه بدشانسی بیاورید. شانس برای همه‌ی افراد روی کره زمین به یک نسبت تقسیم می‌شود. نمی‌دانم موقعیت این شانس چیست، اما نمی‌شود همیشه این‌قدر بدشانس باشیم. فکر می‌کنم این برهه را پشت سر می‌گذاریم. وقتی می‌توانیم این‌گونه بازی کنیم، پس می‌توانیم بهتر از این باشیم و نتیجه بگیریم.

 

وی درباره اینکه بهنام برزای در هفته‌های اخیر موقعیت‌های زیادی را از دست داده است و اینکه تعویض  پیمان رنجبری با او تصمیم خوبی محسوب می‌شد، تصریح کرد: نمی‌دانم چه پاسخی بدهم. شاید اگر بایرامی را به زمین نمی‌آوردم، بهتر بود. بهنام بازیکن خوبی است و در میانه‌های زمین می‌دوید.

سرمربی گل‌گهر در مورد اشکال تاکتیکی تیمش در عدم کسب نتایج خوب این تیم گفت: تاکتیک تا جایی کارساز است که بتوانی موقعیت ایجاد کنی و به حریف موقعیت ندهی. وقتی حریف شما پنجم جدول است و شما پانزدهم جدول هستید. بیش از 90 دقیقه بازی می‌کنید، شش یا هفت موقعیت ایجاد می‌کنید و شانس به حریف نمی‌دهید، نمی‌توانید بگویید که شکل بازی تیم اشکال دارد. اینکه نمی‌توانید از فرصت‌ها استفاده کنید، قابل بحث است و باید آن را حل کنیم، اما این مشکلِ تاکتیکی نیست.

جلالی درمورد قضاوت موعود بنیادی‌فر در این مسابقه بیان کرد: فکر می‌کنم یک صحنه بود که می‌توانست پنالتی باشد، اما از صحنه دور بودم. بنیادی‌فر در مجموع قضاوت خیلی خوبی داشت.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه