پیروزی استقلال مقابل فجرسپاسی

ساعت 10:31 جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و فجرسپاسی شیراز با برتری آبی پوشان به پایان رسید .

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  مرحله یک هشتم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی عصر امروز پنجشنبه با دیدار تیم های استقلال و فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی تهران پیگیری شد که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با برتری ۳ بر صفر استقلال به پایان رسید. وریا غفوری(۱۱۲)، سیدسجاد آقایی(۱۱۸) و داریوش شجاعیان(۱۱۹) برای استقلال گل زدند.

استقلال در این دیدار با سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی(۸۵ مرتضی تبریزی)، وریا غفوری، داریوش شجاعیان، هرویه میلیچ(۵۹ میلاد زکی پور)، مسعود ریگی، محمد دانشگر و آرش رضاوند(۶۰ سجاد آقایی) به میدان رفت.

شاگردان استراماچونی شروع خوبی در این دیدار داشتند و حملاتی را روی دروازه حریف شیرازی پی ریزی کردند اما هر بار به دلیلی نتوانستند توپ را وارد دروازه کنند. مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی در نیمه اول صاحب چند موقعیت شدند که مدافعان تیم فجر اجازه رسیدن به گل را به آنها ندادند. در دقیقه ۱۴ به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. 



در دقایق پایانی نیمه اول تیم فجر که در چند ضد حمله خطرناک ظاهر شده بود موقعیت هایی را روی دروازه استقلال ایجاد کرد. اما مهمترین اتفاق دقایق پایانی ضربه سر قائدی بود که از درون محوطه شش قدم زد و دروازه بان فجر اجازه ورود توپ به دروازه را نداد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم هم همانند نیمه اول پر از اتفاقات و حملات زیادی استقلال بود و این تیم می توانست با چند گل حریف خود را شکست دهد اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات پایانی کم دقت بودند. البته دروازه بان تیم فجر هم در این دیدار عملکرد فوق العاده ای داشت و بارها مهاجم حریف را در رسیدن به گل ناکام گذاشت. 

در شروع وقت اضافه اول تیم استقلال پشت محوطه جریمه تیم فجر صاحب یک موقعیت شد که ضربه پای چپ مرتضی تبریزی به بدن مدافع فجر برخورد کرد. این ضربه به اعتقاد بازیکنان استقلال پنالتی بود چرا که توپ به آرنج بازیکن فجر برخورد کرده بود. 

با این حال بیژن حیدری قاضی دیدار برای گرفتن تصمیم نهایی بازی را متوقف کرد و با داور چهارم مشورت کرد و در نهایت رای به پنالتی نبودن و ادامه بازی داد که این تصمیم با اعتراض بازیکنان استقلال همراه شد. 



در ادامه بازی استقلال در دقیقه ۱۱۲ پشت محوطه جریمه فجر صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را وریا غفوری به زیبایی وارد دروازه تیم شیرازی کرد تا شاگردان استراماچونی از فشار خارج شوند.

با پیش افتادن استقلال، شاگردان مهابادی از لاک دفاعی خارج شدند که همین امر کار استقلال را آسانتر از دقایق قبل کرد و در دو دقیقه توانستند توسط سجاد آقایی و داریوش شجاعیان به دو گل دیگر برسند و در نهایت ۳ بر صفر حریف شیرازی را شکست دهند.