گل محمدی: ایجاد ورزشگاه استاندارد یکی از بدیهیات داشتن لیگ حرفه ای است

ساعت 11:56 سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸

مدیرکل وزارت ورزش و جوانان تهران گفت: ورزشگاه استاندارد یکی از بدیهات داشتن لیگ حرفه ای است که باید با دقت و حوصله در این زمینه گام برداریم تا به نتیجه مد نظر برسیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ رضا گل محمدی- مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران در خصوص نشستی که روز گذشته درباره روند تجهیز و استانداردسازی ورزشگاه ها با حضور معاون وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، رئیس سازمان لیگ و مدیران کل ورزش و جوانان استانها برگزار شده، گفت: یکی از مهمترین ها و ملزومات اولیه برای برگزاری یک مسابقه بدون دغدغه و در امنیت بالا داشتن ورزشگاه استاندارد است. معتقدم بسیاری از مشکلات فرهنگی فوتبال ما ناشی از استاندادر نبودن ورزشگاههای ما است. زمانی که تماشاگر بلیط می خرد و امکانی برای آب خوری و سرویس بهداشتی و صندلی ندارد و نمی تواند به بهترین شکل ممکن از امکانات استفاده کند یا ساعتها قبل از شروع بازی وارد ورزشگاه می شود، چه انتظاری می توان داشت.
وی گفت: ساعتها انتظار برای دیدن یک مسابقه در شرایط جوی مختلف موجب تشنج و فشار عصبی شده و باعث می شود در حین برگزاری مسابقه شکل ناهنجارهای اجتماعی بروز پیدا کند.
گل محمدی تصریح کرد: از حرفه ای بودن و لیگ حرفه ای فقط نباید قرارداد بازیکنان مطرح و رعایت شود. بدیهیات ورزشگاه استاندار، ورود خروج و کنترل افرادی که شماره صندلی دارند، است. وقتی بلیط می خرید با اطمینان خاطر بنشیند و به تماشای بازی تیم خود بپردازید. در این میان دوربین ها نیز نقش بازدارندگی و ممیزی برای تشخیص کسانی که رعایت ضوابط صحیح را از اماکن نمی کنند، دارد.
وی در پایان گفت: استاندارد سازی استادیوم های ورزشی بسیار کار درستی است و باید با دقت این موضوع را دنبال کنیم. همه باید همکاری کنند و کاملا به قواعد لیگ حرفه ای تن بدهیم داشتن ورزشگاه استاندارد یکی از بدیهیات در لیگ حرفه ای است.