فدراسیون فوتبال: نقض قوانین بازی در صلاحیت کمیته انضباطی است

ساعت 13:11 یک شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸

فدراسیون فوتبال گفت: مقامات اجرایی سازمان لیگ معتقدند اتفاقات مسابقه فینال جام حذفی از جمله تاخیر در شروع مسابقه و نیز امتناع مسئولیتی تیم میهمان از برگزاری مسابقه مجموعه از موارد نقض مقررات بازی می باشد که در صلاحیت کمیته انضباطی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: صرف نظر از تصمیم کمیته اخلاق در فدراسیون در اتفاقات مسابقه فینال جام حذفی در اهواز، مسئول برگزاری مسابقه و مقامات اجرایی در سازمان لیگ کمیته اخلاق را صالح به رسیدگی نمی دانسته و به همین علت این عزیزان جهت ارائه توضیحات در کمیته اخلاق حضور نیافتند و مقامات اجرایی سازمان لیگ معتقدند اتفاقات مسابقه مذکور از جمله تاخیر در شروع مسابقه و نیز امتناع مسئولیتی تیم میهمان از برگزاری مسابقه مجموعه از موارد نقض مقررات بازی می باشد که در صلاحیت کمیته انضباطی است.

وی ادامه داد: مراتب این امر در کمیته استیناف بررسی و اعتراض بهاروند، طالقانی و فتاحی به عدم صلاحیت  کمیته اخلاق در کمیته استیناف بررسی خواهد که در نتیجه مرجع صالح رسیدگی توسط این کمیته  تعیین و موضوع بررسی می گردد.

وی در خصوص رای کمیته اخلاق گفت: البته اینگونه اختلافات در مراجع قضایی در خصوص صلاحیت رسیدگی، امر طبیعی است. در پایان متذکر می شوم انتشار هرگونه رای قبل از قطعیت و ابلاغ به افراد و انتشار آن در سایت رسمی فدراسیون فوتبال معتبر نیست.

وی درباره انتشار خبر تغییر سازمان لیگ به کمیته مسابقات گفت: چنینی تصمیمی در راستای برنامه فدراسیون فوتبال نیست.