گواردیولا: کارنامه من با لیگ قهرمانان قضاوت می شود

ساعت 19:56 دو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

تهران- ایرنا- «پپ گواردیولا» سرمربی تیم منچسترسیتی با وجود فتح سه گانه انگلیس اذعان داشت که در نهایت کارنامه وی با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا قضاوت خواهد شد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا شبکه تلویزیونی ای اس پی ان روز دوشنبه نوشت: مرد 48 ساله نیمکت سیتی پس از تثبیت سه گانه آبی آسمانی های منچستر با قهرمانی در جام حذفی انگلیس، مدعی شد که فتح سه گانه کار به مراتب سخت تری از قهرمانی در لیگ قهرمانان است چرا که به اعتقاد وی به منظور رقم زدن چنین موفقیتی انسجام پیوسته و عدم نوسان در فصلی پرفشار فاکتور اصلی است.
وی در این خصوص اظهار داشت: پیش تر گفتم که سنگ محک و معیار قضاوت ما قهرمانی در لیگ قهرمانان است و می دانم بدون آن به اندازه کافی خوب نبوده ایم.
وی ادامه داد: با این موضوع موافقم؛ در زمان حضور در بارسلونا خوش شانس بودیم که در عرض چهار سال 2 بار فاتح لیگ قهرمانان شدیم و مردم انتظار خاص بودن از من دارند. آنها انتظار دارند که لیگ قهرمانان را فتح کنیم و این حقیقت دارد.
گواردیولا که از سال 2011 به بعد طعم قهرمانی در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا را نچشیده و کارنامه وی در بایرن مونیخ از این حیث سفید می نماید، معتقد است وجه تمایز لیگ قهرمانان سطح حریفان است.
مرد اسپانیایی به همراه سیتی که تاکنون لیگ قهرمانان را فتح نکرده است از سال 2016 یعنی همزمان با نخستین حضور وی در ورزشگاه اتحاد، هرگز موفق نشده اند تا فراتر از یک چهارم پیش بروند.
آنها در سال 2017 در یک هشتم به موناکو باختند و سال گذشته و امسال در یک چهارم به ترتیب مغلوب لیورپول و تاتنهام شدند.
سرمربی اسبق بارسلونا تاکید کرد: در این باشگاه، امتیازهای کسب شده و نبرد در لیگ داخلی فوق العاده بود اما در لیگ قهرمانان برخلاف سایر رقابت ها، موفق نمی شویم چرا که تیم ها بسیار خوب هستند و مسابقات انرژی زیادی می طلبد، اما باید قهرمان شویم.
ورزشی**3991**1067**

کلید واژه