شاگردان قلعه نویی نایب قهرمان شدند

ساعت 00:32 جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان در حالی 2 بر صفر به سود زردپوشان اصفهانی به پایان رسید که شاگردان قلعه نویی به رغم کسب 3 امتیاز نتوانستند قهرمان نشوند و لیگ هجدهم را با نایب قهرمانی به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان در چارچوب هفته سی ام و پایانی هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت 21 و 30 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد.

سپاهان در حالی با هدایت امیر قلعه نویی قدم به این مسابقه گذاشت که با 55 امتیاز در رتبه دوم جدول لیگ قرار داشت.

قلعه نویی که پیش از این موفق شده پنج بار تیم هایش را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند امیدوار بود، امشب اتفاقات لیگ هشتم و آن قهرمانی دراماتیک در شهر مشهد همراه با استقلال برایش تکرار شود. ضمن اینکه او پیش از این یک بار با سپاهان فاتح لیگ برتر شده بود.
قضاوت این دیدار را کوپال ناظمی (داور)، محمد راهی و امیرمحمد داودزاده (کمک های کنار خط طولی)، شاهو اصلانی و سیدمهدی مرجانزاده (کمک داوران پشت دروازه) و قهرمان نجفی (داور چهارم) بر عهده داشتند.
در دقیقه 16 شوت سجاد شهباززاده با بلوکه شدن به پاهای مدافع استقلال خوزستان اصابت کرد و راهی به دروازه نیافت. یک دقیقه بعد هم پرتاب بلند اوت پورغاز روی سر استنلی کی روش فرو آمد که ضربه سر نه چندان محکم او در اختیار حسین پورحمیدی گلر استقلال خوزستان قرار گرفت.
کی روش استنلی دو بار دیگر در دقایق 19 و 26 این دیدار، ضربه های خود را راهی دروازه استقلال خوزستان کرد اما باز هم کار به جایی نبرد و توپ از کنار دروازه بیرون رفت.
شاگردان قلعه نویی در دقیقه 33 بار دیگر تاکتیک قبلی خود را تکرار کردند که این بار ارسال زمینی سجاد شهباززاده از جناح راست زمین استقلال خوزستان به استنلی کی روش رسید و او با شوت تک ضرب، توپ را تبدیل به گل کرد تا سپاهان یک بر صفر از حریف خوزستانی خود پیش بیفتد.
6 دقیقه بعد، این بار مهدی کیانی توپ را روی دروازه استقلال خوزستان ارسال کرد که عزت الله پورقاز با ضربه سر دقیق توپ را راهی حسین پورحمیدی کرد تا زردپوشان اصفهانی در نیمه نخست دو بر صفر پیش بیفتند.
در دقیقه 44 مسابقه، محمد شریفی به خاطر خطای خطرناک روی بازیکن سپاهان از کوپال ناظمی کارت زرد دریافت کرد.
در دقایق آغازین نیمه دوم و در دقیقه 49، سپاهان که نیم نگاهی به نتیجه دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم داشت، بار دیگر حملات خود را آغاز کرد و پاس بلند محمد کریمی پشت مدافعان استقلال خوزستان رسید که پور حمیدی با خروجی به موقع اجازه نداد گل سوم به ثمر برسد.
در دقیقه 51 این بازی، استقلال خوزستان نخستین موقعیت خطرناک خود را با شوت محکم فرید کریمی خلق کرد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
امیر قلعه نویی در دقیقه 55 نخستین تعویض خود را انجام داد و مهرداد محمدی جایگزین محسن مسلمان شد.
در ادامه این دیدار، محمدعلوی سرمربی استقلال خوزستان در دقیقه 68 نخستین تعویض خود را انجام و رامین داودی را جایگزین رضا رضانعامی کرد.
قلعه نویی نیز در دقیقه 72، دومین تعویض خود را انجام و رسول نویدکیا را به جای علی قربانی راهی زمین کرد.

محمدرضا شیرزادی و مصطفی کیانی بازیکنان استقلال خوزستان به ترتیب در دقایق 82 و 84 این بازی از داور کارت زرد دریافت کردند.
در دقیقه 87، سجاد شهبازاده قصد داشت با شوت محکم، سومین گل را برای سپاهان به ثمر برساند اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در ادامه این دیدار تلاش های بازیکنان دو تیم راه به جایی نبرد و نهایتاً بازی با همان نتیجه نیمه نخست و با برتری 2 بر صفر زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.
شاگردان قلعه نویی به رغم کسب 3 امتیاز، با 58 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفتند و لیگ هجدهم را با نایب قهرمانی به پایان رساندند.
شاگردان علوی هم که از دو هفته قبل سقوط شان به لیگ دسته یک مسجل شده بود، با شکست در این بازی 12 امتیازی و در قعر جدول باقی ماندند.

ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان:
پیام نیازمند (دروازه بان)، سعید آقایی ، سیاوش یزدانی ، عزت پورقاز، محمد ایرانپوریان ، مهدی کیانی ، محسن مسلمان (مهرداد محمدی) ،محمد کریمی ، سجاد شهباززاده، علی قربانی (رسول نویدکیا) و کی روش استنلی

ترکیب استقلال خوزستان برابر سپاهان:
حسین پورحمیدی (دروازه بان)، مصطفی کیانی، محمدرضا شیرزادی، مهرداد پور ابوالقاسم، ساسان شیرمردی، میثم کریمی، ایوب کلانتری، محمد شریفی، رضا نعامی (رامین داودی)، فرید امیری و امیرحسین باقرپور