فوتبال جهان| مانچینی: فرصت دادن به کین و زانیولو ریسک نیست/ طبیعی است که هنوز اشتباهاتی داشته باشیم

ساعت 13:03 یک شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸

فوتبال جهان - سرمربی تیم ملی ایتالیا از پیروزی خانگی تیمش در دور نخست مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ ابراز خرسندی و تأکید کرد طبیعی است که این تیم هنوز مشکلاتی داشته باشد.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنینم، تیم ملی ایتالیا شب گذشته (شنبه) در نخستین بازی خود در مرحله انتخابی یورو 2020 میهمانش فنلاند را در شهر اودینه با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و گام اول برای صعود به این رقابت‌ها را محکم برداشت.

گل‌های نیکلا بارلا و مویس کین اولین پیروزی آتزوری را رقم زدند تا این تیم به طور مشترک با یونان صدرنشینان جدول در دور نخست رقابت‌ها باشند.

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا پس از بازی به شبکه رای اسپورت گفت: بازی به هیچ وجه آسان نبود، چون فنلاند با استفاده از پنج مدافع همه فضاها را برای ما بسته بود و به همین دلیل رسیدن به دروازه این تیم بسیار سخت بود. در ابتدای بازی مرتکب اشتباهاتی می‌شدیم که در نیمه دوم برطرف شد و ما موقعیت‌های گلزنی بیشتری ایجاد کردیم.

چیرو ایموبیله، مهاجم لاتزیو برای دهمین بار متوالی نتوانست در بازی‌هایش برای تیم ملی ایتالیا گلزنی کند، اما او بود که پاس گل دوم تیمش را به مویس کین 19 ساله داد، کسی که اولین بازی ملی‌اش را انجام می‌داد.

مانچو افزود: زمانی که یک مهاجم به دنبال گلزنی است و موفق نمی‌شود تحت فشار قرار می‌گیرد، اما من مطمئنم که ایموبیله دوباره گلزنی می‌کند. او را در این بازی پنج شش بازیکن حریف محاصره کرده بودند. ما باید در این مسابقه بهتر از این‌ها توپ را در سرتاسر زمین می‌چرخاندیم و بازی را باز می‌کردیم.

سرمربی آتزوری در پایان به تمجید از بازیکنان جوان و مستعد تیمش پرداخت و عنوان کرد: کین بازیکن سطح بالایی است. پتانسیل او واقعاً فوق‌العاده است. اینکه به چه جایگاهی می‌رسد فقط و فقط به خودش بستگی دارد. پی بردن به استعداد بازیکنانی مثل او و نیکولو زانیولو سخت نیست. پس دعوت کردن‌شان به اردو و استفاده از آنها در ترکیب ریسک نیست. می‌دانم که تیم ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، اما ما تازه پنج ماه است که کارمان را شروع کرده‌ایم و داشتن برخی اشتباهات طبیعی است. باید به کارمان ادامه دهیم و حواس‌مان باشد که تمام بازی‌ها سخت هستند.

تیم ملی ایتالیا در بازی بعدی خود در مرحله انتخابی یورو 2020، سه‌شنبه شب در پارما میزبان لیختن‌اشتاین است.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه