پرسپولیس با شکست پدیده صدرنشین شد

ساعت 19:05 چهار شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر برابر پدیده به پیروزی رسید تا جای سپاهان را در صدر جدول رده‌بندی بگیرد. سرخپوشان در نیم فصل اول هم این پیروزی را رقم زده بودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، تیم فوتبال پرسپولیس در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پدیده رفت و توانست در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسد.

 

علی علیپور (۲۴ - پنالتی) و سیامک نعمتی (۳۲) برای پرسپولیس گلزنی کردند تا این تیم با ۳۴ امتیاز به صدر جدول برود و جای سپاهان را بگیرد.

پرسپولیس بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی (۷۳ - بشار رسن)، امید عالیشاه (۶۶ - ماریو بودیمیر) و علی علیپور(۹۱ - محمد نادری) آغاز کرد.

دقایق ابتدایی این مسابقه تحت تاثیر بازی هجومی تیم پدیده قرار داشت و تیم میهمان فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. خطرناکترین فرصت پدیده در دقیقه ۸ و با ضربه سر منصوری رقم خورد. علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس این ضربه خطرناک را روی خط مهار کرد.

در دقیقه ۲۲ بازیکنان پدیده روی شایان مصلح در محوطه جریمه مرتکب خطا شدند که داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد. علی علیپور این پنالتی را وارد دروازه کرد.

بعد از این گل جریان بازی به سود پرسپولیس تغییر کرد و شاگردان برانکو ایوانکویچ کنترل مسابقه را در دست گرفتند. بازی مالکانه پرسپولیس در دقیقه ۳۲ با گل دوم این تیم روی شوت از راه دور سیامک نعمتی همراه بود تا نیمه نخست با برتری سرخپوشان تهران تمام شود.

در نیمه دوم پدیده برای جبران نتیجه جلو کشید و همانند دقایق ابتدایی نیمه نخست هجومی ظاهر شد. بازیکنان پرسپولیس برای حفظ نتیجه، در زمین خود فشرده و نزدیک به هم بازی می کردند و روی ضد حملات برنامه داشتند.

بازیکنان دو تیم هم صاحب موقعیت های نصفه و نیمه ای شدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند. برانکو ایوانکوویچ برای تازه کردن نفس تیمش در خط حمله و خط میانی، ماریو بودیمیر (مهاجم کروات) و بشار رسن (هافبک عراقی) را به جای عالیشاه و رفیعی وارد زمین کرد.

 

این تعویض ها هم ثمری نداشت و بازی در نهایت با همان نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ۳۴ امتیاز صدرنشین شدند. سپاهان و پدیده هم با ۳۲ و ۳۱ امتیاز در رده دوم و سوم هستند.