قطر با شکست عراق راهی مرحله یک چهارم نهایی شد

ساعت 09:45 سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال قطر سه شنبه شب و در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا برابر عراق به پیروزی رسید و راهی مرحله بعدی این رقابت ها شد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش ایرنا؛ در این دیدارکه در ورزشگاه «آل نهیان» شهر ابوظبی برگزار شد، کارشناسان و هواداران فوتبال یکی از زیباترین بازی های هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا را درحالی شاهد بودند که قطری ها با نتیجه یک بر صفر عراق را که به هیچ وجه شایسته باخت نبود، شکست دادند و به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کردند.
بازیکنان تیم ملی قطر در دقایق ابتدایی نیمه نخست بازی را در اختیار داشتند و خیلی زود هم خود را به دروازه تیم ملی عراق رساندند. مهم ترین اتفاق در این دقایق، برخورد شوت زیبای « عبدالکریم حسن» به دیرک افقی دروازه تیم ملی عراق بود.
در ادامه این دیدار بازیکنان تیم ملی عراق بازی را در اختیار گرفتند و به سمت دروازه قطر حملاتی را طراحی کردند اما هیچ کدام از موقعیت های بوجود آمده به گل تبدیل نشد.
مهم ترین فرصت تیم ملی عراق در این دقایق تک به تک شدن مهاجم اول تیم ملی عراق با دروازه بان قطر بود که به راحتی این موقعیت از کف این بازیکن رفت.
یکی از اتفاق های ناگوار این دیدار مصدومیت «طارق همام» ملی پوش عراق بود او که در تیم استقلال تهران نیز بازی می کند به دلیل این مصدومیت شدید از ناحیه ران به اجبار از بازی خارج شد.
بازیکنان دو تیم در وقت های باقی مانده به پایان نیمه نخست باز هم برای رسیدن به گل تلاش کردند اما هیچ کدام به گل نرسیدند.
روند بازی در نیمه دوم همانند نیمه اول پیش رفت. در دقیقه 62 مدافعان تیم ملی عراق پشت محوطه جریمه برروی بازیکن قطر مرتکب خطا شدند و « بسام هشام الراوی» این توپ را از فاصله 30 متری با شوتی زیبا درون دروازه عراق جای داد و تیم خود را پیش انداخت.
در ادامه این دیدار بازهم بازیکنان دو تیم به ویژه بازیکنان عراق حملات بسیاری را برروی دروازه حریف طراحی کردند اما این حملات نیز هیچ کدام ثمری نداشت و عراق در مرحله یک هشتم نهایی با جام ملت های آسیا به تلخی وداع کرد.
تیم ملی قطر نیز به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کرد در این مرحله با تیم ملی کره جنوبی دیدار خواهد کرد.
در سایر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی نیز تیم ملی ایران با چین، ویتنام با ژاپن و امارات با استرالیا دیدار خواهند کرد.
شبد**ورزشی**9144**1953**1379

کلید واژه