کارگرجم: ایران شایسته قهرمانی است

ساعت 18:19 دو شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷

تهران - ایرنا- مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از عملکرد شاگردان «کارلوس کی روش»، گفت: این تیم می تواند به طلسم 43 سال قهرمان نشدن در جام ملت های آسیا پایان دهد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا «اکبر کارگرجم» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص دیدار ایران و عمان، اظهار داشت: بازی خوبی را شاهد بودیم و صعود به مرحله یک چهارم نهایی ارزش زیادی داشت.
وی با بیان اینکه تیم ایران در دقایق ابتدایی نیمه نخست غافلگیر شد، گفت: در نیمه نخست فاصله زیادی بین دفاع و دروازه‌بان به وجود آمد و عمانی‌ها با ارسال پاس بلند، موقعیت گلزنی خلق کرده و صاحب پنالتی شدند.
مدافع اسبق تیم ملی، تصریح کرد: نباید از تلاش «علیرضا بیرانوند» در این پیروزی به سادگی گذشت که با مهار ضربه پنالتی کاپیتان عمان، نقش تاثیرگذاری ایفاء کرد. ایران در ادامه بازی شب گذشته با اعتماد به نفس بیشتری کار کرد و نمایش خوبی داشت.
کارگرجم با اشاره به اینکه تاکتیک تیم ملی ایران در نیمه دوم تغییر کرد، ادامه داد: کی روش در نیمه دوم درپی کنترل بازی بود تا توان جسمانی بازیکنان را برای بازی با چین حفظ کند.
پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد خط دفاعی تیم ایران مقابل عمان، گفت: غیر از صحنه ای که اشتباه مدافعان سبب شد تا عمانی ها صاحب موقعیت شوند، بازیکنان خط دفاعی کشورمان در ادامه بازی عملکرد مناسبی را ارائه کردند.
وی افزود: مدافعان تیم ملی بدانند در مراحل بعدی و زمان رویارویی با حریفان قدرتمند، کوچک ترین اشتباهی می تواند گران تمام شود. آن ها باید در مسابقات آینده با تمرکز بیشتری به میدان بروند.
کارگرجم معتقد است که با ورود «سامان قدوس» به زمین، شرایط تیم ایران بهتر شد و گفت: او توان تغییر روند بازی را دارد. ایران بازیکنان خوب و باتجربه ای دارد که در زمان های مختلف، به خوبی روش بازی را تغییر می دهند.
مدافع سال های دور استقلال تهران، گفت: تیم ایران استحقاق قهرمان شدن را دارد. ژاپن و کره‌جنوبی هم تیم‌های خوبی هستند، اما توان برتری برابر آنان را داریم.
بازیکن پیشین تیم ملی درباره رویارویی با چین، توضیح داد: چین با هدایت «مارچو لیپی» تیم خوبی است و این مربی ایتالیایی با تجربه بالای خود می تواند تیمش را به اهدافش برساند. با این حال ایران می خواهد به نیمه نهایی برسد و معتقدم در این مسیر موفق می شود.
ورزشی**م.ت**3783**

کلید واژه