ایران یکی از شانس های اصلی قهرمانی جام ملت هاست

ساعت 16:59 شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷

ابوظبی- ایرنا- مدیرعامل شبکه ابوظبی اسپور امارات گفت: تیم های ملی فوتبال ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان از مدعیان جدی قهرمانی در جام ملت های آسیا هستند.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا «محمد نجیب» مدیرعامل شبکه ابوظبی اسپور امارات در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا در خصوص میزبانی این کشور از جام ملت های آسیا 2019 گفت:‌ برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات 24 تیم در جام ملت ها حاضر هستند. در حالی که در سال 1996 نیز که امارات میزبان مسابقات بود هم این تغییر رخ داد و تعداد تیم های آن جام از 12 تیم به 16 تیم افزایش یافته بود.
وی ادامه داد: قطعا افزایش تیم های شرکت کننده از 16 تیم به 24 تیم با ضعف هایی همراه است که حتما در دوره بعدی مشکلات آن کمتر می شود.
نجیب درباره کیفیت جام ملت ها آسیا اظهار داشت: تیم هایی مانند عراق و ایران در گروه خود بسیار قوی ظاهر شدند ولی ویتنام و یمن دیگر تیم های هم گروه های آنها از کیفیت لازم برخوردار نبودند و این موضوع در تمام گروه ها مشاهده می شد. در همه گروه ها تیم های قوی و ضعیف در کنار یکدیگر حضور داشتند.
مدیرعامل شبکه ابوظبی اسپور امارات ادامه داد که نکته مهم اما رشد فوتبال در آسیاست که نسبت به دوره های قبلی قابل تحسین است.
وی در خصوص اینکه آیا تبلیغات لازم از این مسابقات در ترغیب مردم برای حضور در ورزشگاه ها انجام شده است یا خیر؟، تصریح کرد: شبکه حامی مسابقات که وظیفه تبلیغ جام ملت ها را بر عهده داشت،‌ خارج از کشور امارات بود تا عملکرد و تبلیغات این شبکه خیلی دیده نشده و مورد استقبال قرار نگیرد.
وی ادامه داد:‌ اگر به کمیته رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص برطرف کردن نیازهای رسانه های حاضر در مسابقات دقت کنید، متوجه می شوید که همه این موارد به بهترین شکلی انجام شده است و دلیل آن هم استقرار در محل مسابقات است ولی دوباره تاکید می کنم حتما در بعضی بخش ها ضعف هایی بوده است که در آینده می توان آن را بر طرف کرد.
این مدیر باسابقه ورزشی که 41 سال در این عرصه فعالیت دارد به موضوع قهرمانی این جام اشاره کرد و گفت:‌ کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از شرق آسیا وتیم های ایران، عراق و عربستان از غرب شانس های کسب قهرمانی و جام هستند. به نظرم تیم های عراق و ایران با بازی با کیفیتی که در چند روز گذشته مقابل هم ارائه دادند، نسبت به سایر تیم های حاضر از شانس بالاتر برخوردارند و قطعا برای هر تیمی در این جام مشکل ساز می شوند.
هفدهمین دوره مسابقات جام ملت های 2019 امارات از روز هفدهم دی ماه آغاز شده و تیم ملی ایران که به عنوان تیم نخست از گروه چهارم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده، قرار است فردا (یکشنبه) برابر عمان قرار بگیرد.
ورزشی **9029**9118**9129

کلید واژه