نوسان شدید آینده بِیل در مادرید با آونگ «برگزیت»

ساعت 15:03 پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- شکست «توافق برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در انگلیس می تواند ورزشکاران شاغل در اسپانیا را تحت تاثیر قرار دهد؛ «گریت بیل» یکی از بازیکنانی است که آینده اش در مادرید و در جمع کهکشانی ها با این توافق دستخوش نوسان زیادی خواهد شد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش گروه ورزشی ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا روز پنجشنبه نوشت: ضرب الاجل تعیین شده برای توافق برگزیت، شنبه 30 مارس 2019 است؛ یعنی 72 روز دیگر.
در واقع برگزیتِ به اصطلاح سخت، شرایط حقوقی چیزی در حدود 800 هزار بریتانیایی شاغل در اسپانیا را در معرض خطر قرار خواهد داد و «وینیسیوس» بازیکن تیم رئال مادرید نیز جز این دسته افراد است.
در صورتی که قرار باشد بیل پس از کاسمیرو و فده والورده، به سومین بازیکن غیر اتحادیه اروپایی ترکیب کهکشانی ها تبدیل شود، متعاقبا وینیسیوس جایگاه خود را از دست خواهد داد.
براساس توافق مابین فدراسیون فوتبال اسپانیا، لالیگا و اتحادیه بازیکن های اسپانیا و مطابق ماده 230، یک تیم لالیگایی تنها می تواند سه بازیکن خارجی در ترکیب خود داشته باشد.
از آنجا که کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا)، تورنمنتی حرفه ای در بین رقابت ها محسوب نمی شود بنابراین وینیسیوس می تواند مطابق روال گذشته در این رقابت ها بازی کند.
اما نقش کلیدی تمام داستان کاسمیرو است؛ در واقع او فرآیند ارائه درخواست خود را برای پذیرفتن ملیت اسپانیایی از تابستان سال گذشته آغاز کرده اما کارهای اداری و روند اجرایی آن را هنوز به اتمام نرسانده است؛ به محض اینکه ملیت اسپانیایی کاسمیرو تایید شود؛ باشگاه رئال می تواند نام او را به عنوان یک اسپانیایی ثبت کرده و ملیت وی بلافاصله جنبه قانونی پیدا می کند.
هم اکنون در بریتانیا تعارض بزرگی بین هواداران (برگزیت سخت) یعنی قطع کامل روابط با اتحادیه‌ اروپا (EU) و هواداران (برگزیت نرم) یعنی حفظ پاره‌ای پیوندها بین بریتانیا و اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت وجود دارد.
«پدی رابرتز» یکی دیگر از بازیکنان شاغل در اسپانیا است که می تواند تحت تاثیر برگزیتِ سخت قرار گیرد؛ مهاجم تیم منچسترسیتی در حال حاضر به طور قرضی در خیرونا توپ می زند؛ تیمی که هم اکنون ظرفیت بازیکنان غیر اتحادیه اروپایی خود را با «خوآن موجیکا» کلمبیایی، «دوگلاس لوئیز» برزیلی و «آنتونی لوزانو» هندوراسی پر کرده است.
در این بین، «خوآن ایگناسیو ناواس» وکیل اسپانیایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» اظهار داشت: دریافت ویزای کار اسپانیا در شرایط کنونی فرآیند پیچیده ای است چرا که بسیاری از افراد برای اقامت در این کشور ابراز تمایل کرده و درخواست داده اند؛ اما قانونی وجود دارد که بر مبنای آن شما می توانید با خرید ملکی به ارزش نیم میلیون یورو یا بواسطه داشتن شغلی خاص، روند آسانتری را نسبت به سایرین طی کنید.
فدراسیون فوتبال اسپانیا می گوید این نهاد نمی تواند در حال حاضر براساس فرضیات اظهارنظر کند و تا زمان تعیین تکلیف برگزیت قادر نیست تا موضع مشخصی اتخاذ نماید.
این در حالی است که «جاناتان بَرت» مدیر برنامه های بیل نسبت به تهیه توافقی با لالیگا اسپانیا در صورت تصویب «برگزیت سخت»، ابراز امیدواری کرده است.
**3991**1601**

کلید واژه