کرانچار: مقابل استقلال بدون فشار بازی می کنیم

ساعت 01:01 چهار شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: می‌خواهیم در مسابقه‌ فردا بدون هیچ فشاری هر چه بهتر بازی را برگزار کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از بازی استقلال - سپاهان، اظهار داشت: خوشحالم که مجددا در تهران حضور دارم. می‌خواهیم در مسابقه‌ فردا بدون هیچ فشاری هر چه بهتر بازی را برگزار کنیم تا با نتیجه‌ای مناسب روزنه‌ای برای ما باز شود تا بتوانیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم.

وی افزود: انتظار من از بازیکنانم این است که با روند کسب امتیاز و نتایج خوبی که داشتند فردا نیز بازی خوبی ارائه داده و 3 امتیاز را بگیرند تا به روند خوب خودشان ادامه داده باشند. کاملا آگاهیم که استقلالِ قدرتمند فردا با تمام قوا به دیدار ما می‌آید که بازی را ببرد و علاوه بر کسب رده دوم حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را مسجل کند. همچنین امیدوارم فردا در یک ورزشگاه سرشار از طرفداران دو تیم شاهد بازی زیبایی باشیم. اینکه می‌گویم کاملا آماده بازی فردا هستیم به این معنا نیست که هیچ مصدوم و محرومی نداریم، تنها غایب دیدار فردا مسعود حسن‌زاده است که در دیدار مقابل تراکتورسازی از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد. نبود حسن‌زاده برای ما ناتوانی ایجاد می‌کند اما امیدوارم جایگزین او یعنی رضا میرزایی بتواند به بهترین شکل مقابل استقلال برای ما بازی کند.

سرمربی سپاهان  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما مبلغ بسیار بالایی برای تمدید قراردادتان با سپاهان از این باشگاه درخواست کرده‌اید، تصریح کرد: خود شما به عنوان خبرنگار می‌دانید که مذاکرات باید از یک جایی شروع شود، حالا چه با رقم پایین و چه با رقم بالا. ارقامی که در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود دقیق نیستند اما مذاکرات بین من و باشگاه سپاهان همچنان ادامه دارد و امیدوارم به زودی به یک نتیجه قابل قبول برسیم. باید من با باشگاه سپاهان صحبت کنم و سپس دو طرف صحبت‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و آنها را سبک سنگین کنم تا بتوانم به نتیجه برسم. حالا یا توافق ایجاد می‌شود و یا هرکس به راه خودش ادامه می‌دهد.

کرانچار در مورد وضعیت سرور جپارف که گفته می‌شود قرار است به استقلال برگردد، گفت:  اینکه چه اتفاقاتی بین دو باشگاه سپاهان و استقلال رخ داده من نمی‌دانم، اما یقین دارم یک بازیکن بسیار خوب چه  از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ فنی را به ایران آورده‌اید. مطمئنم جپارف هرجا که باشد بهترین بازی‌اش را ارائه خواهد کرد. حالا او یا به همکاری‌اش با سپاهان ادامه می‌دهد و یا فردا به عنوان بازیکن آزاد به حساب می‌آید اما همانطور که گفتم من هیچ اطلاعی از توافق بین دو باشگاه استقلال و سپاهان نداشتم و هرچه بوده بین روسای دو باشگاه اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا با سپاهان قرارداد 1.5 ساله نبستید، گفت: باشگاه سپاهان اصرار داشت که تنها 6 هفته یعنی 1.5 ماه قرارداد ببندیم، در چند نوبت اصرار کردم که قرارداد 1.5 ساله ببندیم اما باشگاه مصلحت در این دید که قرارداد 6 هفته باشد. من خواستم به سپاهان کمک کنم تا به روند خوب چند سال پیش خود برگردد اما در اثر اصرار مسئولان سپاهان 6 هفته قرارداد بستم. همه دیدند که بازیکنان جوانی که من به سپاهان آوردم در حال حاضر پخته‌تر شدند و همه نتایج ما را می‌بینند.

کرانچار خاطرنشان کرد: تنها پیشنهاد من از سپاهان نیست و چند پیشنهاد دیگر هم دارم هم از ایران و هم خارج از کشور که اروپا است. در حال حاضر فکر من به بازی فردا مشغول است و ذهنم را به این مسائل مشغول نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه چقدر احتمال می‌دهد با سپاهان به توافق برسد، گفت: منظور از توافق با سپاهان 50-50 بود، مذاکره فقط بحث مالی نیست. هر مربی شروطی از باشگاه می‌خواهد که طبیعی است اینکه باشگاه می‌تواند بازیکنان با کیفیت خود را حفظ و قرارداد آنها را تمدید کند، اصلا باشگاه توانایی تمدید قرارداد بازیکنان را دارد؟ همچنین در پست‌هایی که نیاز به بازیکن داریم بودجه‌ای وجود دارد که بتوانیم بازیکن بگیریم؟ برنامه باشگاه برای اردوهای داخلی و خارج از کشور چیست؟ اگر همه اینها را داخل پاکت بگذاریم، مسائل مالی هم پیش می‌آید. سعی‌ ما این است که سازش کنیم اما دو نوبت صحبت کردن کافی نیست.

سرمربی سپاهان با اشاره به بازگشت جپارف خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم یکی از شروطم در قرارداد با باشگاه سپاهان مسائل مالی نیست، اما هر مربی عاقلی که جای من بیاید مطمئنا اول می‌پرسد که بازیکنانی که قراردادشان روبه اتمام است یا به قول شما مانند جپارف از ساعت 20 فردا به تیم استقلال می‌رود، آیا باشگاه می‌تواند قرارداد این بازیکنان را تمدید کند یا خیر، باشگاه باید یا بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کند یا  بکوشد که قرارداد آنها را تمدید کند. ما نیاز به زمان داریم که بدانیم کدام یک از این بازیکنان می‌توانند در سپاهان بمانند و کدام یک به تیم دیگری خواهند رفت.

کرانچار ادامه داد: شما فقط مسائل مالی را می‌بینید اما اول نیاز به بازیکن است و سپس نوبت به مسائل مالی می‌رسد. جپارف از ساعت 21 فردا در اختیار باشگاه استقلال است و من باید بدانم که باشگاه می‌تواند بازیکنی در قد و قواره او جذب کند یا خیر.

وی پس از مواجه شدن با سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده می‌شود در سپاهان برخی بازیکنان برای خودشان باند درست کرده‌اند و اجازه کار به هر سرمربی را در اصفهان نمی‌دهند، گفت: اینکه بعد از من چه اتفاقاتی در سپاهان افتاده اطلاعی ندارم، زمانی که من در اینجا بودم همه چیز سر جای خودش بود و کارها به خوبی پیش می‌رفت، ما با سپاهان چند قهرمانی به دست آوردیم و بازیکنان جوان بومی را به تیم اضافه کردیم. کم‌کم به سمتی می‌رفتیم که سپاهان را به یک تیم کاملا بومی تبدیل کنیم و در این امر هم موفق بودیم، سپس فرکی به سپاهان آمد و با این تیم قهرمان شد اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که شما از این مسائل منفی حرف می‌زنید. همانطور که گفتم هیچ اطلاعی از فاصله زمانی بین عدم حضورم تا الان از اتفاقات سپاهان ندارم. هیچگونه باندبازی در سپاهان نداریم همه بازیکنان یک دست و یک شکل و با تمام وجود می‌جنگند، آنها با وجود آنکه در هفته‌های گذشته دریافتی‌هایشان به تعویق افتاده بود اما از این مسئله چشم‌پوشی کردند و مردانه جنگیدند.  نظم بسیار زیادی در بازی‌های ما وجود دارد و بازیکنان ما به بهترین شکل خواسته‌های من را یک به یک درون زمین مسابقه انجام می‌دهند.  فضا در سپاهان کاملا مثبت است و ما مشکلی نداریم.

کرانچار گفت: مربیان و مدیرانی که به سپاهان آمدند، هر کدام تلاش کردند با بینش خود جلو بروند از طرفی موارد زیادی در مورد جوانگرایی در سپاهان مطرح می‌شود، بله جوانگرایی صورت گرفته اما قرار نیست همه را با سر ببریم و بعد بگوییم جوانگرایی شده است، جوانگرایی باید آرام‌آرام انجام شود طوری که نه جوان بسوزد و نه تجربه کنار برود، باز هم تاکید می‌کنم که ما در سپاهان باندبازی نداریم و همه چیز را مثبت می‌بینم.

سرمربی سپاهان  خاطرنشان کرد: شاید برخی عوامل به دلیل افت اقتصاد نتوانستند خودشان را تطبیق بدهند و دچار سوءتفاهم شده‌اند. تکرار می‌کنم که مشکل خاصی در سپاهان نمی‌بینم اما باید گفت که شاید باشگاه‌های فوتبال ایران به خاطر مشکلات اقتصادی عقب افتاده‌اند.