غایب بزرگ فهرست نامزدهای تیم منتخب یوفا

ساعت 09:49 سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- اتحادیه فوتبال اروپا در معرفی نامزدهای تیم منتخب سال 2018، نام بازیکنی را از قلم انداخته است که عدم حضورش در این فهرست کمی عجیب به نظر می ‌رسد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز گذشته اسامی 50 بازیکنی که نامزد حضور در تیم منتخب سال 2018 قاره سبز شده ‌اند را معرفی کرد.
یوفا که 11 بازیکن تیم منتخب سال اروپا را بر اساس آرای کاربران تارنمای این سازمان معرفی خواهد کرد، در جمع 15 هافبکی که نامزد حضور در خط میانی این تیم شده ‌اند، نام دو ستاره فعلی و پیشین بارسلونا را قرار نداده است. یکی از آنها سرخیو بوسکتس است و دیگری آندرس اینیستا.
این دو بازیکن فصل گذشته به بارسلونا برای کسب همه جام ‌های داخلی کمک کردند اما ظاهراً ناکامی تیم‌شان در لیگ قهرمانان اروپا سبب شده که تأثیرگذاری آنها در رقابت‌ های داخلی به اندازه سایر هافبک ‌ها به چشم مسئولان کمیته فنی یوفا نیاید.
غیبت این دو بازیکن مخصوصاً بوسکتس که در جام جهانی 2018 هم حضور داشت، در حالیست که دو بازیکن تیم فوتبال المپیک مارسی در میان نامزدهای تیم منتخب یوفا حضور دارند، دو بازیکنی که مانند هافبک بارسلونا افتخاری بین ‌المللی در سطح باشگاهی کسب نکردند و حتی برخلاف او جامی داخلی هم نبردند. یکی از آن دو بازیکن دیمیتری پایت است که حتی در جام جهانی 2018 بازی نکرد و دیگری فلورین تائوین است که فصل پیش در سطحی متوسط بازی می‌ کرد.
ممکن است قرار نگرفتن آندرس اینیستا با توجه به نیمکت ‌نشینی ‌های مکرر او در فصل گذشته و البته رفتنش از بارسلونا برای بازی در جی ‌لیگ ژاپن، در نادیده گرفته شدنش توسط کمیته فنی یوفا قابل توجیه باشد، اما در مورد بوسکتس اوضاع فرق می‌ کند و او هم مانند 7 هم‌تیمی ‌اش، مارک آندره تراشتگن، جردی آلبا، جرارد پیکه، ایوان راکیتیچ، لیونل مسی و لوئیس سوارس شایسته حضور در جمع نامزدهای تیم منتخب یوفا بود.
ورزشی**9128**1597

کلید واژه