مجازات 4 هوادار باشگاه چلسی به جرم توهین نژادپرستانه

ساعت 09:49 سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- باشگاه چلسی 4 تن از هوادارانش را به خاطر توهین نژادپرستانه به یکی از بازیکن تیم منچسترسیتی مجازات کرد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری ESPN انگلیس در گزارشی اعلام کرد که باشگاه چلسی 4 تن از افرادی که در ماجرای توهین نژادپرستانه به «رحیم استرلیگ»، بازیکن تیم فوتبال منچسترسیتی نقش داشتند را مجازات کرده است.
در جریان بازی شنبه شب تیم‌های فوتبال چلسی و منچسترسیتی در ورزشگاه استفموردبریج شهر لندن، استرلینگ برای پرتاب اوت به کنار زمین رفت و در آنجا با اهانت نژادپرستانه چند تن از هواداران تیم فوتبال چلسی مواجه شد اما او واکنشی جز یک لبخند تلخ نشان نداد.
البته او پس از بازی این اتفاق را به پلیس شهر لندن گزارش کرد و به این ترتیب تحقیقات پلیس و باشگاه چلسی برای شناسایی عوامل اهانت به بازیکن ملی‌پوش منچسترسیتی با استفاده از تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مدار بسته ورزشگاه آغاز و وعده‌هایی از سوی تیم میزبان برای مجازات این افراد داده شد.
باشگاه چلسی دوشنبه شب اعلام کرد که 4 تن از افرادی که در این ماجرا دست داشته‌اند را شناسایی و آنها را تا اطلاع ثانوی از تماشای بازی‌های خانگی آبی‌های لندن در ورزشگاه استمفوردبریج محروم کرده تا فرآیند تحقیقات درباره تخلف آنها کامل شود.
در بیانیه باشگاه چلسی آمده است: «باشگاه فوتبال چلسی 4 فرد را از حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی‌های این تیم تا زمان کامل شدن تحقیقات درباره رفتاری که در قبال رحیم استرلینگ داشتند، محروم کرده است. تحقیقات ما همچنان ادامه دارد و در این راستا آمادگی کامل خود را برای تکمیل تحقیقات پلیس و ارائه هرگونه اطلاعات درباره این اتفاق اعلام می‌کنیم. باشگاه چلسی هر نوع رفتار نژادپرستانه‌ای را محکوم می‌کند و اگر مدرکی دال بر نژادپرستی هواداران دارنده بلیت فصل این باشگاه یافت شود، باشگاه برای آنها مجازات‌هایی سنگین در نظر گرفته و حتی از پیگرد‌های قانونی علیه آنها حمایت می‌کند.»
تاکنون هنوز هیچ فردی درخصوص اتفاق شنبه شب در ورزشگاه خانگی آبی‌پوشان لندن توسط پلیس لندن دستگیر نشده است.
ورزشی**1597

کلید واژه