5 دلیل برای محتمل بودن بازگشت رودریگز به رئال مادرید

ساعت 10:55 یک شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- هافبک کلمبیایی تیم فوتبال بایرن مونیخ بر خلاف فصل اول حضورش در آلمان، اکنون روزهای خوشی را در این تیم تجربه نمی‌کند اما دلایلی وجود دارد که احتمال بازگشتش به تیم رئال مادرید را قوت بخشیده است.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش ایرنا، آینده خامس رودریگز در بایرن مونیخ یکی از مبهم‌ترین مسائل برای هواداران این تیم است. او در حال سپری کردن دومین و آخرین فصل حضورش در بایرن مونیخ به عنوان بازیکن قرضی است و اگر این باشگاه آلمانی نخواهد از حق خود برای عقد قراردادی قطعی با این هافبک کلمبیایی استفاده کند (در ازای پرداخت 42 میلیون یورو)، او باید در پایان فصل به تیم اصلی‌اش یعنی رئال مادرید برگردد، تیمی که تا سال 2021 با آن قرارداد دارد.
نیمکت‌نشینی در بایرن مونیخ و قرار نداشتن در زمره بازیکنان مورد اعتماد نیکو کواچ، سرمربی کروات باواریایی‌ها، تنها یکی از دلایلی است که به خامس رودریگز انگیزه کافی برای بازگشت به مادرید را می‌دهد. طبق گزارش نشریه کیکر آلمان، خامس که تا فصل گذشته به ماندن در بایرن مونیخ تمایل داشت، در مورد آینده‌اش تغییر عقیده داده است، ضمن اینکه کارل هاینس رومنیگه و اولی هوینس (مدیر اجرایی و رئیس باشگاه بایرن مونیخ) هم به این نتیجه رسیده‌اند که با هافبک کلمبیایی سابق تیم فوتبال موناکو قراردادی قطعی امضا نکنند.
اگرچه هنوز این موضوع به صورت رسمی توسط هیچ یک از طرفین اعلام نشده است اما دلایلی وجود دارد که بازگشت خامس به سانتیاگو برنابئو را محتمل جلوه می‌دهد و نشریه «آ اس» اسپانیا به بررسی این دلایل پرداخته است:
1- دیگر خبری از زین‌الدین زیدان نیست و سانتیاگو سولاری شیوه بازی خامس را می‌پسندد.
زیدان سرمربی سابق رئال مادرید، اصلی‌ترین دلیل انتقال قرضی خامس به بایرن مونیخ در تابستان سال 2017 بود چرا که او به این بازیکن جوان اعتقادی نداشت و ایسکو، مودریچ، کروس را به او ترجیح می‌داد. خامس در فصل آخر مربیگری زین‌الدین زیدان در رئال مادرید تنها در 34 درصد از کل دقایق 59 بازی این تیم، در زمین بازی حضور داشت و در 33 تای آنها بازی کرد. زیدان اما در پایان فصل گذشته از رئال مادرید جدا شد و حالا سکان هدایت این تیم در دستان سانتیاگو سولاری قرار دارد، کسی که سبک و فلسفه کاری متفاوتی از زیزو دارد.
سولاری که به تازگی با رئال مادرید قراردادی سه ساله بسته، به بازگشت خامس چراغ سبز نشان داده است و همین موضوع می‌تواند اصلی‌ترین دلیل برای رخ دادن این اتفاق باشد.
2- خامس رویای بازگشت به رئال مادرید را دارد
پیوستن به رئال مادرید در تابستان سال 2014 برای خامس رودریگز تحقق یک رویا بود و جدایی از این تیم اتفاقی تلخ اما اجتناب ناپذیر. حالا اما شرایط سخت گذشته برای خامس عوض شده است و حتی گفته می‌شود که لوپتگی، سرمربی سابق کهکشانی‌ها که سه هفته پیش اخراج شد، می‌دانست که هافبک کلمبیایی بایرن مونیخ از محتمل شدن بازگشتش به سانتیاگو برنابئو بسیار خرسند است. در حقیقت در تابستان امسال حتی زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش لوپتگی برای برگرداندن خامس به مادرید هم شنیده شد اما این اتفاق در نهایت رخ نداد. خامس عاشق رئال مادرید است، پس هر زمان که شرایطش مهیا باشد، می‌توان انتظار بازگشت او را داشت. مضاف بر اینکه آب و هوای بهتر مادرید و داشتن زبان مشترک با بازیکنان رئال را هم می‌توان دلایل دیگری برای مشتاق بودن او به بازگشت به پایتخت اسپانیا برشمرد.

3- خامس هافبکی هجومی و علاقمند به گلزنی است
خامس در 111 مسابقه‌ای که برای رئال مادرید انجام داد، 36 گل زد و 46 پاس گل داد. جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید در پایان فصل گذشته این تیم را در فاز هجومی و برای گلزنی با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. کهکشانی‌ها در این فصل لالیگا فقط 20 گل زده‌اند (14 تا کمتر از بارسلونای صدرنشین و 4 تا کمتر از سویای رده دومی). بازگشت خامس اما می‌تواند بخشی زیادی از مشکلات رئال مادرید را در این بخش برطرف کند.

4- مهره‌های کلیدی تیم مانند ایسکو، آسنسیو و بیل افت کرده‌اند
در این فصل تعدادی از مهره‌های کلیدی تیم فوتبال رئال مادرید از جمله ایسکو، مارکو آسنسیو و گرت بیل افت کرده‌اند و فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه برای رفع این مشکل باید مهره‌های جدیدی به تیم تزریق کند اما چه کسی بهتر از خامس که برگرداندن وی هزینه‌ای هم برای باشگاه نخواهد داشت. بازگشت خامس مساوی است با قدرت گرفتن خط میانی و حمله رئال مادرید و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین برای جذب ستاره جدید برای این خطوط.

5- خامس بازیکن محبوب هواداران رئال مادرید است
یکی از دلایلی که فلورنتینو پرز بعد از جام جهانی 2014 خامس را با قرارداد هنگفت از موناکو خرید محبوبیت او بود و درآمدهایی که می‌توانست از محل فروش پیراهن این بازیکن ملی‌پوش و جذب مخاطب در آمریکای جنوبی و به خصوص کلمبیا کسب کند. خامس در میان هواداران رئال مادرید بازیکن به شدت محبوبی است و بدون شک بازگشت او با استقبال آنها مواجه خواهد شد. همچنین بازگشت خامس به رئال مادرید این اجازه را می‌دهد که درآمدهایش در منطقه آمریکای جنوبی را افزایش دهد.
ورزشی**9118**1597
انتهای پیام/

کلید واژه