جنگ تمام عيار براي صعود و فرار از سقوط

ساعت 01:01 شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳

رقابت‌هاي ليگ دسته يک فوتبال ايران فردا (يکشنبه) با برگزاري دوازده مسابقه به کار خود در هفته بيست و پنجم پايان خواهد داد و اين در حاليست که در دو هفته پاياني اين رقابت‌ها حساسيت اين بازي‌ها به اوج خود

هفته بيست و پنجم رقابت‌هاي ليگ دسته يک فوتبال ايران فردا(يکشنبه) با برگزاري دوازده ديدار و به صورت همزمان در قالب دو گروه الف و ب به اتمام خواهد رسيد که در مهمترين ديدارهاي گروه الف سياه جامگان صدرنشين در بندرعباس به مصاف شهرداري اين شهر خواهد رفت و پديده ديگر تيم مشهد نيز در حاليکه تنها با يک امتياز اختلاف در رده دوم جدول جاي دارد ميزبان گهر دورود قعرنشين خواهد بود. از اين گروه تنها دو تيم همشهري سياه جامگان و پديده به ترتيب با 41 و 40 امتياز در دو هفته مانده به پايان ليگ شانس صعود به ليگ برتر را دارند و يکي از اين دو تيم به صورت مستقيم راهي ليگ برتر خواهد شد و ديگري نيز بايد در دو بازي پلي آف با تيم دوم گروه ب و سپس در صورت پيروزي با تيم چهاردهم ليگ برتر مصاف خواهد داشت تا شانس خود را براي حضور در جمع تيم هاي ليگ برتري بيازمايد. در اين گروه تيم هاي الوند همدان و شهرداري ياسوج در کنار گهر دورود که به ليگ دسته دوم سقوط کرده است از بخت هاي سقوط به دسته دو محسوب مي‌شوند.


اما در مهمترين ديدارهاي گروه ب نيز نفت مسجد سليمان صدر نشين اين هفته استراحت دارد و در آخرين مسابقه اين فصل خود 19 فروردين در هرمزگان به مصاف آلومينيوم اين شهر خواهد رفت و در صورتيکه به برد دست يابد به صورت مستقيم ليگ برتري خواهد شد. ايران جوان بوشهر هم که با پنج امتياز اختلاف و يک بازي کمتر در رده دوم جدول جاي دارد در رفسنجان به ديدار مس مي‌رود. پيکان نيز که با 34 امتياز در رده سوم جدول قرار دارد و بر روي کاغذ يکي از شانس هاي صعود به عنوان تيم اول يا دوم به ليگ برتر محسوب مي‌شود به ديدار نفت و گاز گچساران خواهد رفت. پارسه تهران هم به مصاف پاس خواهد رفت تا در صورت پيروزي همچنان شانس صعود را داشته باشد. در اين گروه به ترتيب پرسپوليس شمال،البدر بندر کنگ و ابومسلم بيشترين خطر را براي سقوط به ليگ دسته دو احساس مي‌کنند.


**برنامه کامل بازي‌هاي هفته بيست و پنجم رقابت‌هاي ليگ دسته يک فوتبال ايران به شرح زير است:


گروه الف


گيتي پسند - استقلال اهواز


پديده مشهد - گهر دورود


شهرداري بندر عباس - سياه جامگان مشهد


شهرداري ياسوج - گل گهر سيرجان


الوند همدان - نيروي زميني تهران


فولاد يزد - نساجي مازندران


گروه ب


پارسه تهران - پاس


مس رفسنجان - ايران جوان بوشهر


ابومسلم مشهد-آلومينيوم هرمزگان


البدر - راهيان کرمانشاه


نفت و گاز گچساران -پيکان


پرسپوليس شمال - يزد لوله

کلید واژه