پرسپوليس از سپاهان انتقام گرفت

ساعت 01:01 جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

پرسپوليس با برتري مقابل سپاهان به رده سوم جدول رده بندي صعود کرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، در آخرين ديدار هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال پرسپوليس از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي به مصاف سپاهان رفت که اين ديدار با برتري 2 بر صفر پرسپوليس خاتمه يافت.
نيمه اول
 بازي با حملات تيم سپاهان آغاز شد اما در ادامه پرسپوليس هم به دروازه حريف نزديک شد. دو تيم بازي فيزيکي و درگيرانه را به نمايش گذاشتند که سبب توقف چندباره زمان بازي در 10 دقيقه ابتدايي شد. با اين حال دقيقه 11 بر روي يک ضربه کرنر، محمد عباس زاده گل نخست پرسپوليس را وارد دروازه سپاهان کرد. دقيقه 14 شوت احسان حاج صفي را نيلسون به زحمت مهار کرد.
دقيقه 18 شجاع خليل زاده گل دوم را به پرسپوليس هديه کرد، کنترل توپ او به اشتباه در مقابل حميد علي عسگر افتاد تا با جا ماندن هادي عقيلي، علي عسگر دومين توپ را به درون دروازه رحمان احمدي و سپاهان بفرستد.
دقيقه 22 ضربه ونديک از بالاي دروازه پرسپوليس بيرون رفت. 2 دقيقه بعد قاسم دهنوي بعد از گرفتن کارت زرد با شوتش فضاي بالاي دروازه سپاهان را هدف گرفت. در ادامه بازي افت کرد و موقعيت خطرناکي که چارچوب دروازه را تهديد کند، ديده نشد.
دقيقه 36 تکل خطرناک مهدي شريفي و برخورد او با محسن بنگر سبب شد عليرضا فغاني داور ديدار با نشان دادن کارت قرمز به اين بازيکن مصائب سپاهان در اين ديدار را بيشتر کند.
نيمه دوم
 در ابتداي نيمه دوم کرانچار براي تقويت تيمش، محرم نويدکيا و محمد غلامي را بجاي ونديک و علي کريمي راهي ميدان کرد تا نويدکيا بعد از مدت‌ها با بازوبند کاپيتاني تيمش به زمين برود. در نيمه دوم هم نبردهاي فيزيکي دو تيم ادامه پيدا کرد. دقيقه 52 مدافع سپاهان توپ را از مقابل خلعتبري به کرنر فرستاد تا دروازه اين تيم براي بار سوم باز نشود.
دقيقه 59 حسين ماهيني در متن يک حمله قرار گرفت و بعد از تبادل توپ با خلعتبري در مصاف تک به تک با رحمان احمدي مغلوب شد و دروازه‌بان سپاهان توپ را مهار کرد. دقيقه 60 محسن بنگر کارت زرد گرفت و يک دقيقه بعد باز هم رحمان احمدي يک موقعيت تک به تک را از خلعتبري گرفت
محمد غلامي دقيقه 66 در موقعيت حمله تيمش با يک خطا روي بنگر کارت زرد گرفت. 3 دقيقه بعد مهدي سيدصالحي جايگزين محمد عباس زاده در زمين شد. دقيقه 70 بعد از فرصتي که غلامي از دست داد، علي احمدي بجاي بولکو براي سپاهان به ميدان آمد. لحظاتي بعد شوت علي عسگر که به مدافع سپاهان خورده و تغيير جهت داده بود را رحمان احمدي مهار کرد
دقيقه 75 بازي درگيري ميان خلعتبري و خليل زاده به تنشي تمام عيار ميان بازيکنان دو تيم تبديل شد که نتيجه آن  کارت زرد براي محمدرضا خلعتبري و ميثم حسيني از پرسپوليس و شجاع خليل زاده از سپاهان بود. دقيقه 79 محسن مسلمان در موقعيت ضد حمله تلاش کرد از راه دور دروازه احمدي که چند گام جلو آمده بود را باز کند که ضربه او از کنار دروازه بيرون رفت.
دقيقه 82 ضربه مهاجم سپاهان با اختلاف اندکي از کنار دروزاه پرسپوليس بيرون رفت. يک دقيقه بعد ميلاد کمنداني جايگزين علي عسگر شد. در دقايق پاياني مهدي  سيد صالحي 2 موقعيت پياپي گلزني را مقابل دروازه سپاهان از دست داد. دقيقه 90 سيد صالحي دروازه سپاهان را گشود اما فغاني اين گل را آفسايد تشخيص داد. آخرين اتفاق بازي حرکت رضا حقيقي بود که با عبور از مدافعان سپاهان دروازه اين تيم را هدف گرفت اما توپ با اختلافي اندک بيرون رفت و سپس يک ضربه ايستگاهي در پشت محوطه جريمه پرسپوليس نصيب سپاهان شد که نيلسون ضربه ابراهيمي را به کرنر فرستاد.
در نهايت اين ديدار با نتيجه 2 بر صفر خاتمه يافت تا بعد از شکست پرسپوليس در فينال جام حذفي و ديدار پر حرف و حديث رفت مقابل سپاهان، شاگردان دايي با اين نتيجه ضمن گرفتن انتقام از سپاهان، با 44 امتياز و تفاضل گل بهتر جاي نفت را در رده سوم جدول گرفته و شاگردان کرانچار را هم با 43 امتياز به رده پنجم فرستادند.