پرسپوليس به رده سوم رسيد

ساعت 01:01 جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲

ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و ذوب آهن در هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادي آغاز شد که در پايان سرخ‌پوشان ميزبان با برتري 2 بر يک برابر حريف، موفق شدند به رده سوم جدول صعود کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، هر دو گل پرسپوليس را در اين بازي محمدرضا خلعتبري در دقايق 21 و 58 به ثمر رساند و قاسم حدادي فر در دقيقه 49 تک گل ذوب آهن را زد.
نيمه اول
اين ديدار از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادي برگزار شد و دو تيم از همان ابتدا تلاش کردند که به دروازه‌ هم نزديک شوند. هر چند بيشتر تلاش‌هاي دو تيم بي نتيجه‌ باقي مي‌ماند اما نيمه اول بازي چند صحنه حساس را به خود ديد.
اولين اتفاق در دقيقه‌ سوم اتفاق افتاد؛ جايي که محسن بياتي نيا با نفوذ از سمت چپ دروازه‌ پرسپوليس تقريبا با ميزبان تک به تک شد، اما ضربه او را که از زاويه بسته زده شده بود، دروازه‌بان پرسپوليس به کرنر فرستاد.
يک دقيقه‌ بعد محسن مسلمان، بازيکن پرسپوليس بود که روي دروازه‌ مهمان خطرساز ظاهر شد. اين بازيکن در اين دقيقه‌ روي پاس خلعتبري مي توانست دروازه‌ ذوب آهن را باز کند، اما دروازه‌ را کج ديد و در حالي که دروازه‌بان از آن خارج شده بود، توپ را به اوت فرستاد.
در دقيقه‌ 11 سيد مهدي سيد صالحي در يک رفت و برگشت در يک قدمي دروازه‌ صاحب توپ شد، اما ضربه سرش را مستقيم به جايي زد که مياتوويچ ايستاده بود.
دقيقه‌ 21 خلعتبري بالاخره قفل دروازه‌ ذوب آهن را گشود. در اين لحظه پيام صادقيان پاس زيبايي به سمت چپ دروازه‌ ذوب آهن فرستاد و خلعتبري را صاحب توپ کرد. اين بازيکن هم با حرکت در عرض گوشه دروازه‌ ذوب آهن را نشانه گرفت و با شوتي محکم توپ را به تور دروازه‌ چسباند.
در دقيقه‌ 29 سانتر مواج و سريع مهرداد کفشگري به طور خطرناکي بر روي دروازه ذوب آهن فرود آمد، اما پيش از مهاجمان پرسپوليس اين مدافعان ذوب آهن بودند که توپ را دور کردند.
در اواخر نيمه نخست نيز پرسپوليس مي توانست صاحب گل دوم شود، اما مهاجمان اين تيم در يکي، دو صحنه به دست آمده بي دقت عمل کردند و نتوانستند اختلاف گل را به عدد دو برسانند .
در دقيقه‌ 43 نيمه نخست ذوب آهن تا يک قدمي زدن گل تساوي پيش رفت. در اين صحنه دو مهاجم ذوب آهن در مقابل دروازه‌ پرسپوليس پاس کاري کردند و چيزي نمانده بود که دروازه‌ ميزبان را باز کنند، اما هوشياري نيلسون و مدافعان پرسپوليس مانع از اين کار شد.
در آخرين دقيقه‌ سيد صالحي با دروازه‌بان ذوب آهن تک به تک شد، اما توپش را به دست دروازه‌بان کوبيد.
نيمه دوم
دقيقه 49 و در حالي که در شروع نيمه دوم دو تيم حملات کم‌دامنه‌اي بر روي دروازه يکديگر ترتيب داده بودند، ذوب آهن صاحب يک کرنر شد. توپي که به روي دروازه سانتر شده بود را بياتي‌نيا با سينه خود در داخل محوطه جريمه به قاسم حدادي‌فر رساند. اين بازيکن توپ را شوت زد که با برخورد به پاي محسن مسلمان، وارد دروازه ميزبان شد و به اين ترتيب بازي به تساوي کشيده شد.
دقيقه 56 حميد علي‌عسگر از مرکز زمين توپ را گرفت و با طي کردن فاصله‌اي حدودا 30 متري و دريبل 5 بازيکن ذوب آهن، لحظه‌ي بسيار زيبا را خلق کرد اما اين بازيکن در حالي که تنها دروازه‌بان ذوب آهن را روبه‌روي خود مي‌ديد، تصميم گرفت با پاس عرضي سيد صالحي را صاحب موقعيت گلزني کند اما مهاجم پرسپوليس دو متر از توپ عقب بود و اين فرصت به راحتي براي سرخپوشان از دست رفت.
2 دقيقه بعد خلعتبري باز هم گل زد تا بار ديگر پرسپوليس از حريفش پيش بيفتد. اين بار هم علي‌عسگر در ميانه زمين صاحب توپ شد ولي اين بار بلافاصله توپ را به خلعتبري سپرد. مهاجم پرسپوليس که در عمق دفاع حريف حرکت کرده بود، به محض دريافت توپ بدون معطلي آن را به صورت زميني به گوشه مخالف دروازه ذوب آهن هدايت کرد و به اين ترتيب گل دوم تيمش را به ثمر رساند.
دقيقه 59 سيد مهدي سيد صالحي پشت محوطه جريمه ذوب آهن سرنگون شد و پرسپوليس در فاصله‌اي مناسب از دروازه صاحب يک ضربه ايستگاهي شود. در حالي که هواداران پرسپوليس با فرياد زدن نام خلعتبري از او مي‌خواستند که ضربه را بزند حميد علي‌عسگر توپ را درست به جايي فرستاد که دروازه‌بان ذوب آهن ايستاده بود.
در ادامه حدود 15 دقيقه بازي تقريبا متعادل کم و بيش به سمت دروازه يکديگر يورش مي‌بردند اما صحنه خطرناکي به روي دروازه‌ها ايجاد نمي‌شد.
در اواخر بازي محمدرضا خلعتبري در ميانه‌هاي زمين توپ را در اختيار گرفت و به سمت دروازه حريف نفوذ کرد و در نهايت پشت محوطه جريمه شوت خود را به صورت زمين زد که توپ با اختلاف بسيار کمي از کنار دروازه به بيرون رفت.
ذوب آهني‌ها هم يک بار توپ را به ديرک دروازه پرسپوليس زدند تا بهترين فرصت‌شان براي به تساوي کشاندن بازي از بين برود.
دقيقه 90 شوت محکم قاسم حدادي‌فر را نيلسون با شيرجه‌اي بلند و زميني به کرنر فرستاد اما اين واکنش باعث مصدوميت او شد. پزشکان تيم پرسپوليس بر بالين کوريا حاضر شدند و يک دقيقه‌اي را به مداواي وي سپري کردند.
تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس تهران و ذوب آهن اصفهان از ساعت 16:20 امروز (جمعه) در ورزشگاه يکصدهزار نفري آزادي به مصاف هم رفتند.
ترکيب پرسپوليسي‌ها:
نيلسون کوريا ، سيد جلال حسيني، محسن بنگر، حسين ماهيني، مهرداد کفشگري ، رضا حقيقي، حميد علي عسگر، محسن مسلمان (محمد نوري)، پيام صادقيان (اميد عاليشاه)، محمدرضا خلعتبري (ميثم حسيني) و سيد مهدي سيد صالحي.
ترکيب ذوب آهني‌ها:
ميلان مياتوويچ، سينا عشوري ، محمدرضا خانزاده ، کارلوس سانتوس ، محسن ايران نژاد، محمد صلصالي ، قاسم حدادي فرد، اسماعيل فرهادي، ميلاد غريبي، محسن بياتي نيا و مهدي رجب زاده .
اسامي داوران: جمشيد دانش مهر، سجاد طوري، مجيد ويشگاهي و سيد وحيد کاظمي.