يک شانزدهم نهايي جام حذفي ؛ پرسپوليس با شکست پديده به الوند رسيد

ساعت 01:01 پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۲

در ادامه مرحله يک شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي، پرسپوليس از ساعت 16:45 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادي ميزبان پديده مشهد بود که اين ديدار در پايان 90 دقيقه با تساوي يک بر يک خاتمه يافت و در وقت اضافه با برتري 5 بر يک پرسپوليس به پايان رسيد.
 مجيد نورمحمدي (دقيقه 48 - گل به خودي)، رضا نورمحمدي(92)، يونس شاکري(111)، ميلاد غريبي (114) و هادي نوروزي (117) براي پرسپوليس و بهمن طهماسبي دقيقه 86 براي پديده گلزني کردند. حسين بادامکي از پديده با دريافت کارت زرد دوم در دقيقه 90 اخراج شد. امجد شکوه مقام هم در دقيقه 115 دومين اخراجي پديده بود. در اين ديدار برخي بازيکنان از جمله عليرضا حقيقي براي نخستين بار در فصل جاري فرصت بازي براي پرسپوليس را پيدا کرده و نفرات اصلي چون نيلسون و جلال حسيني روي نيمکت حضور داشتند.
در نيمه نخست پرسپوليس نتوانست پديده را چندان تحت فشار بگذارد و نخستين موقعيت جدي بازي را هم پديده روي يک ضربه ايستگاهي که از سمت چپ ارسال شد ايجاد کرد. در ادامه پرسپوليس حملات پردامنه اما کم دقتي را انجام داد که پيام صادقيان و سيدمهدي سيدصالحي در بطن آن قرار داشتند و با اين حال نتوانستند دروازه تيم مشهدي را به خطر بيندازند.
ديدار 2 تيم در نيمه نخست سرشار از پاس‌هاي بي هدف، بازي خشن و خطاهاي مکرر بود و حتي يک موقعيت صددرصد گل روي دروازه تيم‌ها ايجاد نشد تا سوت نيمه اول با تساوي بدون گل 2 تيم به صدا دربيايد.
با آغاز نيمه دوم بازي پرسپوليس متحول شد و دقيقه 48 محمد نوري روي يک کرنر با ضربه سر دروازه پديده را هدف گرفت که با برخورد توپ به مجيد نورمحمدي بازيکن تيم مشهدي توپ وارد دروازه پديده شد.
لحظاتي بعد هادي نوروزي در موقعيتي تک به تک توپ را به پاي دروازه‌بان پديده زد. در ادامه زماني که يک بازيکن پديده نقش بر زمين شد بازيکنان پرسپوليس بي توجه به اين موضوع به سمت دروازه حريف حرکت کردند و سيد صالحي در ضد حمله صاحب موقعيت گلزني شد که تکل به موقع مدافع پديده توپ را راهي کرنر کرد. بي توجهي پرسپوليسي‌ها به بازي جوانمردانه اعتراض حسين بادامکي و اخطار براي اين بازيکن را به دنبال داشت.
اميد عاليشاه در ادامه بازي جايگزين قاسم دهنوي شد و يونس شاکري هم به جاي سيد صالحي وارد زمين شد. ميلاد غريبي نيز در اين ديدار براي پرسپوليس به ميدان رفت و جايگزين پيام صادقيان شد.
شوت اميد عاليشاه يکي ديگر از معدود صحنه هاي قابل توجه نيمه دوم بود که به مدافع پديده برخورد کرد و به کرنر رفت. يونس شاکري از پرسپوليس نيز در اين ديدار کارت زرد دريافت کرد.
دقيقه 86 موعود بنيادي فر داور مسابقه تصميمي جنجالي گرفت، بعد از اعلام خطا به سود پديده بازيکنان اين تيم در حالي که هنوز هم‌تيمي‌شان روي زمين بود، بازي را آغاز کردند و توپ مقابل دروازه به بهمن طهماسبي رسيد تا او گل تساوي را وارد دروازه پرسپوليس کند. حملات پاياني پرسپوليس نتيجه نداشت و اخراج حسين بادامکي تنها اتفاق لحظات پاياني وقت قانوني بازي بود تا کار به وقت اضافه کشيده شود.
در وقت اضافه اين پرسپوليس بود که دروازه حريف را گشود. دقيقه 92 وقت اضافه باز هم روي يک ضربه کرنر رضا نورمحمدي توانست با ضربه سر گل دوم پرسپوليس را وارد دروازه پديده کند. شوت يونس شاکري توسط دروازه‌بان پديده به صورت ناقص دفع شد و در بازگشت هم ضربه عاليشاه توسط مدافع تيم مشهدي به کرنر رفت که اين هم يکي از معدود صحنه‌هاي مهم اين بازي در وقت اضافه اول بود.
دقيقه 111 يونس شاکري با شوتي دقيق کار پديده را يکسره کرد و گل سوم را به ثمر رساند. با فروپاشي نظم دفاعي پديده در دقيقه 114 ميلاد غريبي که انتقالش به ذوب آهن قطعي به نظر مي‌رسد توانست گل چهارم تيمش را وارد دروازه حريف کند. در ادامه امجد شکوه مقام هم اخراج شد تا پديده 9 نفره مشکلاتش بيشتر شود. سرانجام هادي نوروزي گل پنجم پرسپوليس را در دقيقه 117 به ثمر رساند تا بازي 5 بر يک خاتمه يابد.
با اين نتيجه پرسپوليس در مرحله يک هشتم نهايي حريف الوند همداني شد که امروز استقلال خوزستان را حذف کرده است. با توجه به ميزبان بودن دو تيم در ديدار مرحله يک شانزدهم نهايي، ميزبان اين ديدار با قرعه کشي مشخص خواهد شد.