نظر کارشناس داوری درباره گل آفساید آمریکا و پنالتی ایران

ساعت 09:44 چهار شنبه ۹ آذر ۱۴۰۱

کارشناس داوری فوتبال کشورمان قضاوت داوران اسپانیایی دیدار ایران - آمریکا را مورد ارزیابی قرار داد.

aa

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قضاوت متئو لاهوز و همکارانش در دیدار ایران - آمریکا در دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: داور اسپانیایی این بازی قضاوت خوبی داشت و اشتباهی که روی نتیجه بازی تأثیرگذار باشد، از سوی داوری رخ نداد.

وی اشاره کرد: یکی از صحنه‌هایی که در نیمه اول بحث‌بر‌انگیز شد، گل دوم آمریکا بود که مردود اعلام شد. طبیعی بود که در این صحنه هوش مصنوعی دخالت می‌کند و با دقت زیادی تصمیم درست می‌گیرد که این اتفاق هم رخ داد و این گل به درستی آفساید اعلام شد.

این کارشناس داوری درباره اینکه بازیکنان ایران در اواخر بازی اعتقاد داشتند داور باید به نفع آنها پنالتی می‌گرفت، عنوان کرد:در وقت‌های اضافه نیمه دوم طارمی در محوطه جریمه روی زمین افتاد که پنالتی بگیرد اما مدافع آمریکا در این صحنه هیچ خطایی نکرد، نه هُل دادن در میان بود و نه پایین‌ کشیدن بازیکن. در این صحنه البته مشخص شد که بازیکنان تیم ملی با وجود اینکه VAR وجود دارد، باز هم بازی را رها کردند و مثل بازی با ژاپن همگی به سمت داور رفتند. مشخص شد که بازیکنان تیم ملی هنوز غیرحرفه‌ای عمل می‌کنند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این داور اسپانیایی با قضاوت‌ خوبی که در این بازی داشت، می‌تواند یکی از شانس‌های قضاوت در فینال باشد.

 

انتهای پیام/

aa

کلید واژه