ساپینتو بهترین مربی خارجی استقلال در پایان هفته ششم

ساعت 17:15 دو شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال بهترین عملکرد را در بین مربیان خارجی سابق آبی‌پوشان تا پایان هفته ششم لیگ برتر داشته است.

aa

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال در حالی جانشین فرهاد مجیدی شد که این تیم در فصل گذشته بدون باخت قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد. ساپینتو که چهارمین سرمربی تاریخ لیگ برتر است، عملکرد بهتری به نسبت سه مربی دیگری داشته است.

استقلال تا پیش از حضور ساپینتو در تاریخ لیگ برتر مربیانی چون رولند کخ، وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی را روی نیمکت خود داشته است. استقلال در لیگ 82-81 با هدایت کخ ِ آلمانی در هفته ششم هشت امتیاز کسب کرده بود، با شفر در لیگ هجدهم بدون احتساب هفته ششم که به دلیل داشتن بازیکنان ملی‌پوش به میدان نرفت، شش امتیاز کسب کرده بود و حتی سه امتیاز بازی با نفت را محسوب کنیم نهایت به 9 امتیاز می‌رسید. استراماچونی سرمربی ایتالیایی پیشین استقلال نیز در شش دیدار اول لیگ تنها شش امتیاز گرفته بود.

ساپینتو اما در شش بازی 11 امتیاز با استقلال کسب کرده است تا به تنهایی به بهترین مربی خارجی تا پایان هفته ششم تبدیل شود.

ناگفته نماند ساپینتو در شرایطی استقلال را تحویل گرفت که مهره‌های سرشناس‌تری در اختیار دارد و شاکله اصلی تیم نیز حفظ شده است.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه