نشست هم اندیشی معاونت های فرهنگی باشگاه‌ها برگزار شد

ساعت 12:48 سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱

نشست هم اندیشی معاونت‌ها ی فرهنگی باشگاه های لیگ برتر و لیگ یک با حضور دبیر کل فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش روابط  عمومي  و امور فرهنگی  سازمان  لیگ فوتبال ایران، نشست  هم اندیشی معاونت فرهنگی باشگاه های لیگ برتر و لیگ یک با حضور حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال ، بهرام رضاییان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال  و رئیس کمیته مسیولیت های اجتماعی، جناب دکتر  اسماعیل احمدی رئیس حوزه وزارتی دفتر وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام و المسلمین علی احدی مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، دکتر حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی  سازمان لیگ فوتبال، احسان محمدی عضو کمیته مسئولیت های اجتماعی فدراسیون و معاونت های فرهنگی باشگاه‌های لیگ برتر   و لیگ یک در مرکز  ملي فوتبال آغاز شد.
در ابتدای جلسه کامرانی فر دبیر کل فدراسیون ضمن  خیرمقدم به باشگاه ها  از لزوم توجه  بیشتر به مسائل فرهنگی  در باشگاه‌ها ی فوتبال سخن گفت،
رضاییان رئیس کمیته مسئولیت  های اجتماعی نیز با تشکر از رئیس سازمان لیگ که زمینه ساز برگزاری این نشست خوب فرهنگی شده بود از باشگاه ها خواست که همواره بر مسائل فرهنگی توجه بیشتر داشته باشند.
 درادامه نیز دکتر اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی با تقدیر از اقدام‌های فرهنگی  انجام شده در حوزه ورزش و بخصوص فوتبال به سرود سلام فرمانده به عنوان یک کار شاخص فرهنگی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احدی مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه اقدام‌های  فرهنگی  و مثبت ورزشکاران و فوتبالیست های  ما به خوبی منعکس نمی شود و بیشتر برخی رسانه‌ها  به مسائل  منفی می پردازند.
 وی افزود: برخی باشگاه‌های ما نیز معاونت و مسئول فرهنگی ندارند که  این اصلا قائل قبول نیست. در رسانه ها نیز باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود.
دکتر بهمنی مدیر روابط عمومي  و امور فرهنگی  سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: فضای فرهنگی فوتبال متاثر از جامعه است و فرهنگ فوتبال ما در مقایسه با فرهنگ کشورهای اروپایی بسیار جلوتر و پیشتاز است. فرهنگ  غنی ایرانی و اسلامی سرلوحه  و الگوی ورزشکاران و تماشاگران ماست.

دکتر جاملو معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه بر نقش مهم و پر رنگ فوتبال در مقابله با مواد  مخدر و اعتیاد تاکید کرد و گفت: فوتبال می تواند در زمینه فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد  پیشرو و پیشگام باشد

 در ادامه نشست نیز در نوبت عصر معاونت فرهنگی باشگاه های فوتبال نظرها و ایده های خود برای بهتر شدن فضای فرهنگی فوتبال ارائه کنند و در مورد  چالش ها و فرصت‌های فرهنگی فوتبال بحث و تبادل نظر داشتند.