قنبرپور: با شکست در جام حذفی، شیرازه پرسپولیس از هم پاشید

ساعت 17:04 چهار شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

مربی و بازیکن پیشین پرسپولیس، دلسردی بازیکنان این تیم پس از شکست در جام حذفی را دلیل اصلی ناکامی سرخپوشان در قهرمانی لیگ بیست‌ویکم توصیف کرد.

aa

مصطفی قنبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه پرسپولیس نتوانست به قهرمانی لیگ برتر در فصل 01-1400 دست یابد، اظهار داشت: پس از شکست پرسپولیس در جام حذفی گفتم بازیکنان باید تمرکز خود را روی کسب نتایج خوب در لیگ برتر بگذارند و بدانند وارث پیراهن چه بزرگانی بوده‌اند. در این شرایط، بزرگ‌ترهای تیم مانند سیدجلال حسینی و کریم باقری می‌توانستند تأثیر زیادی بگذارند.

وی در مورد دلیل اصلی ناکامی پرسپولیس در کسب ششمین قهرمانی متوالی لیگ برتر تصریح کرد: نمی‌دانم چه اتفاقاتی داخل باشگاه رخ داد که بازیکنان اینقدر دلسرد شده‌اند و در دیدارهای معمولی هم خوب نتیجه نگرفتند. آنها توقع حذف از جام حذفی نداشتند و شیرازه تیم پس از آن شکست از هم پاشید. بزرگ‌ترها و مربیان می‌توانستند بازیکنان را از لحاظ روانی ریکاوری کنند.

 

مربی پیشین پرسپولیس راجع به ضعف این تیم در دروازه و نیز بازیکنان خارجی بی‌کیفیت سرخپوشان به تسنیم گفت: دروازه‌بان 50 درصد یک تیم است و عدم آمادگی روانی او به تیم آسیب می‌زند. مربیان در این شرایط باید بازیکن را به وضعیت عادی برگردانند. برای کادر فنی پرسپولیس به جز بازیکنان خارجی جذب شده، گزینه‌های دیگری هم وجود داشت.

قنبرپور با بیان اینکه مطابقت بازیکنان خارجی با فوتبال ایران زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: دیدیم گادوین منشا و بشار رسن پس از مدتی، چگونه برای پرسپولیس درخشیدند. منشا در مقطعی از فصل، شرایط خوبی نداشت و شاید به تمرینات اهمیت نمی‌داد. او داشت کم‌کم از چشم برانکو می‌افتاد، اما با این بازیکن صحبت کردم و گفتم بدان در چه جایگاهی هستی. اگر منشا حرفه‌ای عمل نمی‌کرد، برانکو او را از پرسپولیس محو می‌کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه پرسپولیس باید تغییراتی در کادر فنی تیم خود ایجاد کند یا خیر، بیان کرد: شاید باشگاه از گل‌محمدی حمایت کند و او به دلیل خستگی یا پیشنهادهای بهتر، نخواهد در پرسپولیس بماند. هیچکس نمی‌تواند بگوید یک تیم سال بعد قهرمان می‌شود؛ مگر اینکه بازیکنان مدنظر سرمربی جذب و تیمی بی‌حاشیه بسته شود. اگر تیم در برخی پست‌ها ترمیم شود، پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمان شود.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه