مهدوی‌کیا: ۸ بازیکن تیم امید تاجیکستان مقابل پرسپولیس بازی کرده‌اند/ تورنمت چهارجانبه قطر بهمن ماه برگزار می‌شود

ساعت 13:52 چهار شنبه ۵ آبان ۱۴۰۰

سرمربی تیم فوتبال امید ایران از برگزاری تورنمنت چهارجانبه قطر در بهمن‌ماه خبر داد.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مهدی مهدوی‌کیا درباره دیدار فردای تیم امید ایران مقابل لبنان اظهار داشت: بازی اول را پشت سر گذاشتیم و برای بازی با لبنان آماده می‌شویم. بازی قبلی این تیم مقابل تاجیکستان را دیدیم و می‌دانیم که تیم خوبی است. این تیم اکثراً بازیکنان باتجربه را آورده و این برخلاف تیم ماست که بازیکنان جوان داریم. لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی کار کرد و چشم به ضدحملات داشت. ما نیز با توجه به تدافعی بودن حریف کار سختی داریم. ما لبنان را آنالیز کردیم و امیدواریم این بازی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی درباره اینکه چند نفر از بازیکنان کنونی به بازی‌های آسیایی پیش رو و المپیک بعدی خواهند رسید، عنوان کرد: بچه‌هایی که متولد سال 2001 به بعد هستند می‌توانند در المپیک هم بازی کنند، ولی من فکر می‌کنم تاجیکستان و لبنان در ترکیب اصلی بیشتر از بازیکنان متولد سال‌های 1999 و 2000 استفاده کرده‌اند. نگاه ما به آینده است و می‌خواهیم برنامه المپیک بازیکنان به ما کمک کنند. امیدواریم بعد از صعود از این مرحله برنامه‌ریزی را ادامه دهیم و با بازی‌های دوستانه به هماهنگی بیشتری برسیم. خیلی از بازیکنان در این مسابقات برای اولین بار کنار هم بازی کرده‌اند. بازیکنان باکیفیتی داریم و امیدواریم صعود کنیم. بعد از آن برنامه هشت ماهه داریم که باید اجرا کنیم.

سرمربی تیم امید درباره تعامل باشگاه‌ها با تیم امید، عنوان کرد: قطعاً با شرایطی که باشگاه‌ها در شروع لیگ داشتند سعی کردیم از هیچ باشگاهی تعداد زیادی بازیکن نداشته باشیم. خیلی دوست داریم تعامل وجود داشته باشد تا نه تیم امید ضرر کند و نه باشگاه‌ها.

مهدوی‌کیا درباره پیشنهادی که به AFC داده بود، عنوان کرد: بازی‌ها خارج از فیفادی برگزار می‌شود و این کار ما را سخت می‌کند. اگر مسابقات در فیفادی باشد خیلی راحت‌تر می‌توانیم تیم را آماده کنیم.


وی درباره برنامه تیم امید بعد از این مسابقات و اینکه آیا حضور در تورنمنت چهار جانبه با حضور کشورهای قطر، امارات و کره جنوبی صحت دارد، گفت: در سفرهایی که تیم ملی به قطر و امارات داشت و همچنین در سفر کره جنوبی به ایران رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا بتوانیم تورنمنت چهار جانبه‌ای در فوریه در قطر داشته باشیم با حضور تیم ایران، کره، قطر و تیمی دیگر که قرار است، مشخص شود. برای حضور ایران در کمپ اسپایر و استفاده از امکانات این کمپ در حال بررسی است تا در بهترین شکل برای المپیک آماده شویم و بعد از سال‌ها بتوانیم در این بازی‌ها حضور داشته باشیم.

سرمربی تیم امید درباره میزبانی تاجیکستان اظهار داشت: تا الان شرایط بد نبوده، ولی مشکل بزرگ مشکل چمن مصنوعی است. در ایران همه زمین‌ها طبیعی است و خیلی از بازیکنان سال‌هاست روی چمن مصنوعی بازی نکرده‌اند. خود این تاجیکستان هم تیم خوبی است و فکر می‌کنم نفرات این تیم هشت سال است که در کنار هم هستند و به جام جهانی هم رسیده‌اند. اسکلت اصلی این تیم همان تیمی است که در استقلال تاجیکستان مقابل پرسپولیس بازی کرد. هشت بازیکن اصلی تیم امید تاجیکستان جزو 11 بازیکن اصلی تیم استقلال تاجیکستان بودند که مقابل پرسپولیس به میدان رفتند. تیم خیلی خوبی است و هماهنگی خیلی خوبی دارند، ولی امیدواریم مقابل این تیم هم بازی خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه