پرسپولیس 0 - 1 ذوب آهن؛ جام قهرمانی پرسپولیس طعم شکست گرفت

ساعت 01:05 شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

تیم فوتبال پرسپولیس در روزی که جام قهرمانی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را بالای سر برد، پس از هفته‌ها شکست ناپذیری برابر تیم قعرنشین ذوب آهن تن به شکست خانگی داد!

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم اصفهانی به پایان رسید. وحید محمدزاده در دقیقه ۲۵ موفق شد با ضربه سر دروازه تیم میزبان را باز کند.

 

تیم فوتبال پرسپولیس که یک نیمه پرنوسان را پشت سر گذاشت، تا قبل از گل ذوب آهن بازی را در اختیار تیم مهمان قرار داده بود و بی برنامه کارش را دنبال کرد اما پس از آنکه در دقیقه ۲۵ روی اشتباه دروازه بان و مدافعان خود گل را دریافت کرد، شرایطش متفاوت شد.

شاگردان گل محمدی که در دقیقه ۴۵ می‌توانستند بازی را مساوی کنند، در دقیقه ۴۲ بشار رسن را هم به دلیل مصدومیت از دست دادند تا امید عالیشاه وارد زمین شود.

در نیمه دوم پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند. یحیی گل محمدی که نمی‌خواست در روز دریافت جام قهرمانی تیمش نخستین شکست با او را تجربه کند تعویض‌هایی را در همین راستا انجام داد.

از دقیقه ۷۰ با ورود اوساگونا و سیدجلال حسینی به زمین شرایط پرسپولیس کاملاً متفاوت شد و این تیم با تمام نفرات به سمت دروازه ذوب آهن حمله کرد. اوساگونا که پس از مدتها برای سرخپوشان به زمین رفته بود در همان دقایق اول حضورش ضربه سری را به سمت دروازه تیم اصفهانی زد که دروازه بان این تیم با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه پرسپولیس به بازی مستقیم و ارسال‌های بلند رو آورد اما مدافعان ذوب آهن اجازه خطرساز شدن روی دروازه خود را ندادند. در مقابل شاگردان بوناچیچ چشم به ضد حمله دوخته بودند تا بتوانند تعداد گل‌های خود را افزایش دهند.

در دقایق پایانی پرسپولیس که بازیکنانش خسته و کم رمق شده بودند حملاتی را روی دروازه مهمان اصفهانی پی ریزی کردند اما دفاع چند لایه ذوب آهن این اجازه را نداد که توپ به دروازه نزدیک شود و سفیدپوشان اصفهانی با سه امتیاز شیرین و ارزشمند زمین را ترک کردند.

پرسپولیس که در این فصل تنها چهار شکست داشت و با یحیی گل محمدی هیچ بازی را واگذار نکرده بود، بالاخره برابر ذوب آهن شکست خورد تا پنجمین باخت فصل خود را متحمل شود و یکی از رکوردهایش شکسته شود.