ممبینی: می‌خواهیم سن داوری را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم

ساعت 16:39 شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: قصد داریم سن داوری را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم تا شانس داوران برای حضور در لیست بین‌المللی افزایش یابد.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی درباره دیدگاه جوانگرایی و تحول بزرگ در داوری کشور گفت: با توجه به اینکه سیاست کمیته داوران جوانگرایی است، در چیدمان بازی‌ها، تأکید بر جوانگرایی داریم. همچنین به زودی شاهد خداحافظی تعداد زیادی از داوران و کمک داوران در کشور خواهیم بود، اما این به منزله کناره‌گیری آنها از همه زمینه‌های فعالیت در حوزه داوری نیست.

وی افزود: بابک عباسقلی‌زاده اولین داوری است که امسال از دنیای قضاوت خداحافظی می‌کند. ما باید از تجربه این عزیزان در زمینه نظارت، تدریس و  همکاری در همه زمینه داوری با  هیئت‌های فوتبال استان‌ها و فدراسیون فوتبال استفاده کنیم. از طرف دیگر با تزریق نیروی جوانی به بدنه داوری کشور، شاهد رشد و شکوفایی روزافزون در جامعه داوری کشور باشیم.

رئیس کمیته داوران درباره برگزاری دوره توجیهی نیم فصل داوران لیگ برتر گفت: این کلاس با حضور یک مدرس جوان داخلی برگزار و به گفته داوران بین‌المللی از سطح بالایی برخوردار بود. همچنین در این دوره، از شیوه نوین آموزش که همان آموزش اینتراکتیو (تبادل نظری) بود، استفاده شد. در تمامی کلیپ‌های ارائه شده، نظرات داوران گرفته شد تا به یکنواختی و یکپارچگی در تصمیم گیری ختم شود. با توجه به نظرسنجی که از داوران صورت پذیرفت، تمامی داوران رضایت کامل از برگزاری دوره داشتند. آنچه مسلم است این دوره در پیشرفت داوری کشور در آینده کمک بسزایی خواهد کرد.

ممبینی خاطرنشان کرد: امیداوریم در یکی دو سال آینده سن داوری را به پایین ترین حد ممکن برسانیم تا شانس حضور داوران جوان در لیست بین‌المللی افزایش یابد. همچنین بسیار خوشحالیم که برای اولین بار، داوران جوانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ایلام به جمع داوران لیگ برتر اضافه شدند.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه