کاهش محرومیت بلبلی و جریمه فولاد خوزستان

ساعت 00:31 چهار شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، محرومیت محمد بلبلی و جریمه باشگاه فولاد خوزستان را کاهش داد.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف رأی خود را درباره تجدیدنظرخواهی باشگاه‌های استقلال و آینده‌سازان فولاد خوزستان، نسبت به رأی کمیته وضعیت درباره محمد بلبلی به شرح زیر صادر کرد:

به لحاظ نقض قرارداد از سوی محمد بلبلی در دوره حفاظت شده تحت قرارداد با باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود، حکم بر محرومیت بازیکن به مدت شش ماه از شرکت در بازی‌های رسمی و محکومیت باشگاه فولاد خوزستان به پرداخت سه میلیارد ریال بابت غرامت در حق باشگاه سپیدرود و رد دعوی باشگاه‌های سپیدرود و فولاد خوزستان به خواسته مطالبه غرامت از باشگاه استقلال تهران صادر شده است.

نظر به محتویات پرونده اولاً بازیکن یاد شده بدون فسخ قرارداد خود با باشگاه سپیدرود و در دوره استخدام خود و به درخواست مسئولین و دست‌اندرکاران باشگاه فولاد وارد مذاکره شده که النهایه منتهی به انعقاد قرارداد در تاریخ 1398/3/7 می‌گردد و با ثبت فسخ قرارداد خود با باشگاه سپیدرود در تاریخ 98/3/23 در سازمان لیگ در تاریخ 98/3/27، به استخدام باشگاه استقلال تهران درآمده و در این راستا، باشگاه اخیراً اقدام به پرداخت یک میلیارد ریال به باشگاه سپیدرود به منظور کسب رضایت آن می‌کند.

ثانیاً در مانحن‌فیه، فسخ قرارداد از سوی بازیکن در دوره استخدام خود با باشگاه سپیدرود صورت نپذیرفته تا با تلقی غیرموجه بودن، قائل به پرداخت غرامت از ناحیه باشگاه فولاد خوزستان به شرح بندهای 2 و 3 ماده 18 مقررات نقل‌وانتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان مصوب سال 1396 شویم.

ثالثاً بازیکن صرفاً یک مورد نقض قرارداد به شرح بند چهار ماده 18 مقـررات مذکور داشته است. لذا مشمول تشدید مجازات محرومیت نیست.

رابعاً غرامت برعهده بازیکن ناقض قرارداد است. ضمن آنکه باشگاه فولاد خوزستان در اجرای بند 11 ماده 18 علاوه بر پرداخت غرامت، متحمل مجازات ورزشی نیز خواهد شد. لذا با توجــه به مراتب مذکور و مستنداً به بندهای 7-6-5-4 و 11 ماده 18 مقررات نقل‌وانتقالات و ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، ضمن اصلاح دادنامه تجدیدنظر خواسته در خصوص محرومیت آقای محمد بلبلی از شش ماه به چهار ماه و تقلیل محکومیت باشگاه فولاد خوزستان به 500 میلیون ریال، حکم بر تأیید سایر قسمت‌ها صادر و اعلام می‌شود.

این رأی قطعی است و در خصوص رسیدگی به الزام محمد بلبلی به پرداخت غرامت به باشگاه سپیدرود و اعمال مجازات باشگاه فولاد خوزستان، پرونده به کمیته وضعیت بازیکنان اعاده می‌شود.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه